صید ماهیان استخوانی در دریای خزر آغاز شد

شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۷۴ بازدید
صید ماهیان استخوانی در دریای خزر آغاز شد

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان گلستان گفت: صید ماهیان استخوانی در دریای خزر در استان گلستان از امروز آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۹۵۰ تن ماهی صید شود

محسن یحیایی در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فصل صید ماهیان استخوانی اظهار داشت: صیادان گلستان صید ماهیان استخوانی از دریای خزر را از امروز آغاز کردند هر چند صید در استان‌های گیلان و مازندران آغاز شده با توجه به مواج بودن دریای خزر صید ماهیان استخوانی در گلستان با 2 روز تاخیر آغاز شد.

وی تاکید کرد: در استان گلستان 1420 صیاد در قالب 21 تعاونی با 150 فروند شناور برای صید انواع ماهیان استخوانی در منطقه میانکاله، خواجه نفس و گمیشان فعالیت می‌کنند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان گلستان درباره مدت زمان پره‌کشی روزانه تعاونی‌های صید پره اظهار داشت: مدت زمان پره‌کشی همه تعاونی‌ها از طلوع آفتاب آغاز و در منطقه گمیشان تا ساعت 21 و در منطقه میانکاله تا ساعت 23 ادامه دارد و عمده صید صیادان در این زمان گونه‌های مختلف اعم از سفید، کفال و کپور است.

وی با اشاره به اینکه فصل صید شش ماه طول می‌کشد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 950 تن انواع ماهی استخوانی مانند سفید، کفال، کپور و کلمه صید شود در حالی که پارسال 742 تن ماهی استخوانی در استان گلستان صید شد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان خاطر نشان کرد: با رهاسازی 50 میلیون بچه ماهی به دریا و غنی‌سازی انواع ماهیان استخوانی دریا و مبارزه با صیادان غیرمجاز پیش‌بینی می‌شود امسال 30 درصد افزایش صید داشته باشیم.

یحیایی اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی در تابستان برای 600 نفر از شاغلان بخش صید و صیادی گلستان نوید افزایش کیفیت کار صیادان را دارد تا ارزش صید 3 میلیارد و 500 میلیون تومانی پارسال امسال افزایش چشمگیری داشته باشد.

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید