مريم فلاحي به عنوان رئیس جديد مؤسسه تحقيقات بين المللي تاسماهيان درياي خزر منصوب شد

شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۷۲ بازدید
مريم فلاحي به عنوان رئیس جديد مؤسسه تحقيقات بين المللي تاسماهيان درياي خزر منصوب شد

دکتر مريم فلاحي کپورچالي از محققان برجسته شيلات است که در سال ۸۴ به عنوان يکي ازپنج زن فرهيخته استان گيلان شناخته شد. وی با ۲۳ سال سابقه کار تحقيقاتي داراي مرتبه استاديار پژوهشي است و تاکنون تحقيقات بسياري را به ثمر رسانده است.

طی حکمی از سوی دكتر اسکندر زند معاون وزير و رئيس سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج كشاورزي دکتر مريم فلاحي کپورچالي به عنوان رئیس جديد مؤسسه تحقيقات بين المللي تاسماهيان درياي خزر منصوب شد.

مراسم معارفه رئیس جدید مؤسسه تحقیقات بین المللی تاسماهیان دریای خزر و تودیع دکتر محمدعلی یزدانی ساداتی با حضور دکتر محمود بهمنی مدیر کل دفتر برنامه بودجه و آمار سازمان تحقيقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دكتر محمد پوركاظمي رئيس مؤسسه تحقيقات علوم شيلاتي کشور و جمعي از مديران استاني در سالن اجتماعات مؤسسه تحقیقات بین المللی تاسماهیان دریای خزر برگزار شد.

گفتنی است دکتر مريم فلاحي کپورچالي از محققان برجسته شيلات است که در سال ۸۴ به عنوان يکي ازپنج زن فرهيخته استان گيلان شناخته شد. وی با ۲۳ سال سابقه کار تحقيقاتي داراي مرتبه استاديار پژوهشي است و تاکنون تحقيقات بسياري را به ثمر رسانده است.

وی داراي مدرک دکتراي بيولوژي دريا از دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم تحقيقات تهران است و تاکنون تحقيقات کاربردي زيادي از جمله کشت و پرورش جلبک و بررسي جنبه هاي اقتصادي آن، تهيه اطلس پلانگتون هاي تالاب انزلي، بررسي جامع تالاب انزلي، بررسي جامع شيلاتي رودخانه سفيد رود، بررسي جامع سد ارس، بررسي پراکنش زئوپلانکتون هاي تالاب انزلي، بررسي تنوع زيستي فيتوپلانکتون هاي حوزه ايراني خليج فارس و ... انجام داده است .

اين بانوي محقق نخستين سايت جلبکي مادر در ايران را احداث کرد و تاکنون چندين بار حائز رتبه هاي برتر پژوهشي از کنفرانس ها و همايش هاي علمي شده است.

فلاحي کپورچالي در کارنامه خود سابقه تدريس از سال ۷۳ و همکاري با مجامع، شوراها، کميسيون ها و کميته هاي علمي و پژوهشي داخلي و خارجي را دارد و تاکنون هشت عنوان کتاب از این بانوی محقق به چاپ رسیده است و چندين بار نیز به عنوان کارمند نمونه ملي، پژوهشگر نمونه وزارت جهاد کشاورزي و مرکز تحقيقات شيلات گيلان، پژوهشگر نمونه مرکز تحقیقات گيلان و ... برگزيده شده است.

منبع : ایانا

دیدگاه خود را بیان کنید