سرانه مصرف آبزیان در استان مرکزی از میانگین کشوری پائین‌تر است

یک‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
سرانه مصرف آبزیان در استان مرکزی از میانگین کشوری پائین‌تر است

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی تولید آبزیان در استان مرکزی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۳۸۰۰ تُن ماهی از این تعداد واحد تولیدی فعال در استان ماهی برداشت شود.

حسن اکبری، مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی تولید آبزیان در استان مرکزی گفت: در استان مرکزی ۳۰۰ واحد پرورش ماهی وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۳۸۰۰ تُن ماهی از این تعداد واحد تولیدی فعال در استان ماهی برداشت شود.


سرانه مصرف آبزیان در استان مرکزی پائین‌تر از میانگین کشوری

وی با باشاره به سرانه مصرف آبزیان در استان مرکزی افزود: هم اکنون میانگین مصرف آبزیان در کشور ۱۰ کیلو و ۶۰۰ گرم است، در حالیکه این میزان در استان مرکزی به ۸ کیلو و ۵۰۰ گرم می‌رسد.

اکبری تصریح کرد: سعی داریم میانگین سرانه مصرفی استان را در برنامه ششم توسعه به ۱۰ کیلو ارتقا دهیم. البته این ارتقا باز در مقایسه با میانگین کشور که در همین برنامه به ۱۶ کیلوگرم افزایش خواهد یافت همچنان فاصله دارد.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ مصرف ماهی در جامعه گفت: برگزاری جشنواره‌های طبخ آبزیان و کارگاه‌های آموزشی با هدف ترویج فرهنگ استفاده از غذای سالم در دستور کار قرار گرفته و در حال اجرا هستیم.

برگزاری ۹ جشنواره طبخ آبزیان در سطح استان مرکزی

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: امسال در ۹ شهرستان استان مرکزی جشنواره طبخ آبزیان در شهرستان های تفرش، خنداب فراهان و خمین برگزار می‌شود.

اکبری بیان کرد: میزان سرانه ماهی در شهرستان فراهان ۴۰۰ گرم بیشتر از میانگین سرانه مصرف استان است و با توجه به افزایش تولید در این شهرستان امیدواریم در برنامه ششم توسعه این میزان مصرف افزایش چشمگیری پیدا کند.

رهاسازی بیش از یک میلیون بچه ماهی در فراهان

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در شهرستان فراهان امسال یک‌میلیون و ۲۷۰ قطعه بچه ماهی رهاسازی شده است و پیش‌بینی می شود که امسال ۴۵۰ تُن تولید ماهی در این شهرستان داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید از طریق برنامه‌های آموزشی و ترویجی فرهنگ مصرف آبزیان، مردم را نسبت به مزایای مصرف این غذای سالم آگاه سازیم تا شاهد افزایش سرانه مصرفی در استان باشیم.

منبع : فراهان خبر

دیدگاه خود را بیان کنید