رشد ۲۲۹ درصدی تولید ماهیان گرمابی طی ۱۳ سال

چهار‌شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۹ بازدید
رشد ۲۲۹ درصدی تولید ماهیان گرمابی طی ۱۳ سال

پرورش ماهی از اولویت‌های سازمان شیلات ایران محسوب می‌شود که در این راستا برنامه ریزی‌های مختلفی صورت گرفته است. یکی از انواع آبزیان، ماهیان گرمابی است که تولید آن طی ۱۳ سال گذشته ۲۲۹ درصد رشد را تجربه کرد

پرورش ماهی از اولویت‌های سازمان شیلات ایران محسوب می‌شود که در این راستا برنامه ریزی‌های مختلفی صورت گرفته است. یکی از انواع آبزیان، ماهیان گرمابی است که تولید آن طی ۱۳ سال گذشته ۲۲۹ درصد رشد را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار ایانا، ایران از جمله مراکزی در دنیا محسوب می‌شود که در پرورش کپور ماهیان یا همان ماهی‌های گرمابی موفق بوده است. در همین راستا از طرف وزارت جهاد کشاورزی و به ویژه سازمان شیلات ایران، برنامه‌های آموزشی بسیاری برای محققان و سرمایه‌گذاران برگزار شده است.

طبق اطلاعات موجود در سازمان شیلات ایران، در سال ۸۲ تولید این نوع ماهیان تنها ۶۱ هزار و ۸۴ تن بوده که بعد از ۱۰ سال، این مقدار با رشد ۱۷۴ درصدی به ۱۶۷ هزار و ۸۸۳ تن می‌رسد. این در حالی است که تولید ماهیان گرمابی در سال ۹۵ با رشد ۱۹,۷ درصد به بیش از ۲۰۱ هزار تن رسیده است.

در مجموع از سال ۸۲ تا ۹۵ (و به عبارتی ۱۳ سال) تولید این نوع ماهی در کشور رشد ۲۲۹ درصدی را تجربه کرده که رکوردی قابل توجه برای بخش شیلات کشور محسوب می‌شود.

منبع : ایانا

دیدگاه خود را بیان کنید