ظرفیت آبزی‌پروری اردبیل به 30 هزار تن رسید

سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۸۰ بازدید
ظرفیت آبزی‌پروری اردبیل به 30 هزار تن رسید

استان اردبیل یکی از قطب‌های مهم تولید آبزیان و آبزی‌پروری محسوب می‌شود که کل ظرفیت آبزی‌پروری استان اردبیل در صورت استفاده از ظرفیت‌های موجود به 30 هزار تن می‌رسد

میرآرمان میرواعظی مدیرکل شیلات و امور آبزیان استان اردبیل با عنوان کردن مطلب فوق گفت: با توجه به این که اقلیم استان اردبیل به طور عمده به چهار عامل ارتفاع، عرض جغرافیایی، منابع آبی و توده‌های هوایی مجاور بستگی دارد این استان یکی از قطب‌های مهم تولید آبزیان و آبزی‌پروری محسوب می‌شود.

وی افزود: پرورش انوع ماهیان گرم‌آبی و سردآبی، زینتی و خاویاری از اولویت ویژه‌ای در سطح استان برخوردار بوده که در این زمینه شهرستان‌های مشگین‌شهر، اردبیل، نیر، نمین، سرعین و گرمی برای تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی و سایر شهرها از جمله پارس‌آباد و بیله‌سوار برای پرورش ماهیان گرم‌آبی مناسب هستند.

مدیرکل شیلات و امور آبزیان استان اردبیل با اشاره به این که استان اردبیل یکی از قطب‌های مهم تولید قزل‌آلا در کشور محسوب می‌شود گفت: به دلیل دما و آب و هوای مناسب ماهی قزل‌آلای استان از بازارپسندی مناسبی در کل کشور برخوردار است.

میرواعظی بیان کرد: سال گذشته ما تولیدات خوب و قابل قبولی در حوزه آبزیان و آبز‌ی‌پروری داشتیم که در همین راستا 8 هزار و 510 تن سهم تولید آبزیان استان اردبیل بود.

منبع : جوان

دیدگاه خود را بیان کنید