تأکید مدیر کل بنادر مازندران بر لزوم جانمایی مناسب برای ایجاد قفس های پرورش ماهی در دریای خزر

سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۸ بازدید
تأکید مدیر کل بنادر مازندران بر لزوم جانمایی مناسب برای ایجاد قفس های پرورش ماهی در دریای خزر

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران بر ضرورت جانمایی مناسب برای ایجاد مزارع پرورش ماهی در قفس در آب های ساحلی استان تأکید کرد

سیاوش رضوانی در نشست بررسی پروژه تهیه و تدوین ضوابط و معیارهای استقرار قفس های پرورش ماهی در دریای خزر با اعلام این مطلب افزود : توجه به موضوعاتی مانند مقابله با آلودگی و تجسس و نجات دریایی در ایجاد قفس های پرورش ماهی و احداث اسکله های پشتیبانی بسیار ضروری است .

وی با اشاره به لزوم رعایت فاصله مناسب بین قفس های پرورش ماهی در دریای خزر در مناطق ساحلی خاطرنشان کرد : در حال حاضر ایجاد 8 پروژه پرورش ماهی در سواحل استان در دستور کار قرار گرفته که در صورت عدم رعایت الزامات مربوطه این امر می تواند برای ایمنی دریانوردی و طرح های گردشگری دریایی چالش برانگیز باشد.

در ادامه دکتر رستمی مدیر کل شیلات استان مازندران طی سخنانی اظهار داشت : کمبود شدید آب در کشور موجب گرایش دولتمردان به موضوع پرورش ماهی در قفس در دریا به منظور تأمین منابع پروتئینی مورد نیاز مردم شده است .

وی افزود : اقتصادی بودن فعالیت های پرورش ماهی در قفس بسیار ضروری است لذا نیاز به ساخت اسکله های پشتیبان برای بهره برداری مطلوب از مزارع پرورش ماهی در سواحل استان داریم .

در ادامه شرکت مشاور سازمان شیلات کشور به ارائه گزارش در زمینه پروژه تهیه و تدوین ضوابط و معیارهای استقرار قفس های پرورش ماهی و اسکله های پشتیبانی و معرفی مناطق مناسب برای توسعه پرورش ماهی در استان های شمالی کشور پرداخت و مشکلات و چالش های فراروی این پروژه با حضور مسئولان و کارشناسان ادارات کل بنادر و دریانوردی و شیلات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

منبع : تین نیوز

دیدگاه خود را بیان کنید