تمایل فرانسوی‌ها به سرمایه گذاری در صنعت پرورش میگو

چهار‌شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
تمایل فرانسوی‌ها به سرمایه گذاری در صنعت پرورش میگو

هیئتی فرانسوی در سفر 2 روزه به استان بوشهر، از شهرک‌های اقتصادی، بنادر، شیلات و شرکت‌های کشتی‌سازی بوشهر دیدن و بخش‌های کشاورزی و گردشگری استان را ارزیابی کردند.

این گروه در قالب شرکت فرانسوی «صوفیا توسکا و شرکا» به بوشهر سفر کرده‌اند، سفری که به پیشنهاد خودشان بوده است.

استفان گِرِش مدیرعامل این شرکت که در اتاق بازرگانی جنوب فرانسه هم عضو است، نشستی هم با معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه‌ی منابع استاندار بوشهر داشت که در آن، مدیران زیرمجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان (کشاورزی ـ شیلات ـ پژوهشکده میگوی کشور) و چند تن از فعالان بخش خصوصی در زمینه آبزی‌پروری و خرما نیز حضور داشتند.

طرف‌های ایرانی در این نشست، صنایع شیلات شامل پرورش ماهی و میگوی، صنایع دریایی، خرما، گوجه‌فرنگی و صنایع تبدیلی آنها، صنایع بسته‌بندی و سبزی‌ها و صادرات آنها را از مواردی عنوان کردند که در بستر شهرک‌ها و مناطق ویژه اقتصادی با معافیت‌های مالیاتی و پرداخت تسهیلات، قابلیت سرمایه‌گذاری فرانسوی‌ها را دارند.

مدیرعامل شرکت فرانسوی صوفیا توسکا و شرکا هم در این نشست بیان کرد: امیدواریم راه‌های خوبی برای توسعه همکاری‌ها پیدا کنیم، و پس از بازگشت به نیس فرانسه، فوری کار را به‌ویژه در بخش همکاری صنعت میگو شروع خواهیم کرد.

او البته با بیان این‌که همه‌ زمینه‌های بوشهر در بخش گردشگری را ندیده، گفت: باید برای جذب گردشگر کارهایی کنید تا گردشگر هنگام انتخاب بوشهر برای گشت‌وگذار بداند به کجا می‌رود و می‌خواهد چه چیزهایی را ببیند و این در حالی‌ست که راهبرد شما در این زمینه مشخص نیست و ما آن را نمی‌دانیم؛ پس درباره این بخش چیزی نمی‌گوییم و فعلاً تصمیمی نداریم اما این را هم می‌دانیم که ظرفیت خوبی در این زمینه وجود دارد.

قرار شد در سفرهای آینده مسوولان این شرکت به بوشهر گفت‌وگوهای بیشتری در زمینه‌هایی که قابلیت همکاری دوجانبه وجود دارد، صورت گیرد.

استفان گرش در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما نیز با بیان این‌که از ظرفیت‌های بوشهر بازدید کرده و علاقه‌مندی بازرگانان و سرمایه‌گذاران ایران و فرانسه برای همکاری را دیده، فعالیت شرکتش را شفافیت ارتباط شرکت‌های ایرانی و فرانسوی با هم در قالب این شرکت و شرکت مهندسیِ زیرمجموعه‌ آن عنوان کرد

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید