برگزاری جشنواره طبخ ماهی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان البرز

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۱ بازدید
برگزاری جشنواره طبخ ماهی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان البرز

این جشنواره با همکاری مدیریت شیلات و مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ، با حضور تعدادی از پرسنل سازمان جهاد کشاورزی و تسهیلگران و شرکتهای تعاونی زنان روستایی و در راستای افزایش مصرف سرانه آبزیان و اضافه شدن ماهی به سبد غذایی خانوارها برگزار گردید

در ابتدای این برنامه حجت الاسلام ارجمند نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به ضرورت توجه به زندگی سالم گفت : آیات مختلفی در زمینه خوردن و آشامیدن وجود دارد به عنوان مثال دو باب از 52 باب فقه شیعه به اطعمه و اشربه ، یعنی خوردنیها و آشامیدنیها اختصاص یافته است .

وی افزود : پایه طب در اسلام بر این است که غذای شما داروی شما و داروی شما غذای شماست. و در قرآن هزار آیه در خصوص خوردن و آشامیدن وجود دارد. و تشخیص خوراکی های حلال و حرام بسیار راحت است و از ما خواسته شده که حلال و طیب بخوریم . اما دشمنان تلاش میکنند ما آنچه میخوریم طیب نباشد و برویم به سمت تولید و مصرف غذاهایی که برای سلامتی ما مضر است.

مدیر شیلات استان البرز نیز در ادامه با اشاره به خواص بسیار زیاد ماهی، گفت: یکی از هدف ها ی ما از برگزاری این جشنواره ترویج مصرف آبزیان و حمایت از تولید کنندگان این بخش است.

وی افزود : برنامه فرهنگ سازی مصرف و طبخ آبزیان دارای اهمیت خاصی است ، و موجبات آگاهی مردم از ارزش غذایی آبزیان را به دنبال دارد.

وی بیان کرد : متاسفانه میانگین مصرف ماهی در کشور پایین است و لذا با فرهنگ سازی و برنامه ریزی درست و اصولی میتوانیم مصرف آبزیان را با توجه به موثر بودن آن در سلامتی انسان به حد نرمال برسانیم.

در این جشنواره شرکت کنندگان به طبخ انواع ماهی به شکل کوبیده، کوفته، قلیه ماهی، ماهی شکم پر و .. پرداختند و در پایان این جشنواره نیز با نظر داوران جوایزی به نفرات اول تا سوم به رسم یادبود اهدا شد

منبع : شهروند البرز

دیدگاه خود را بیان کنید