اجرای طرح ترویج مصرف فرآورده های غذایی ماهی از گیلان آغاز شد

یک‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۹ بازدید
اجرای طرح ترویج مصرف فرآورده های غذایی ماهی از گیلان آغاز شد

قائم مقام بخش فرآوری آبزیان مرکزملی تحقیقات آبزیان بااشاره به آغازاجرای طرح ترویج مصرف فرآورده های غذایی ماهی ازگیلان، گفت: این اقدام باهدف افزایش سرانه مصرف ماهی درکشورانجام می شود

قربان زارع گشتی با اشاره به تجربه در زمینه تولید فرآورده های شیلاتی، اظهار کرد: در حال حاضر زمینه تولید ماهی برگر، کباب لقمه ماهی، فیش بال، ماهی دودی صنعتی و کوبیده ماهی فراهم شده و در حال تولید است.

وی به رشد بسیار خوب در زمینه پرورش ماهیان سردآبی و گرمابی در چند سال اخیر اشاره و تصریح کرد: آمار پرورش ماهیان گرمابی حدود ۲۰۰ هزار تُن در سال است.

قائم مقام بخش فرآوری آبزیان مرکز ملی تحقیقات و فرآوری آبزیان تاکید کرد: در تلاش هستیم که بتوانیم محصولاتی تولید کنیم که از لحاظ مصرف راحت و قیمتی مناسب داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ماهی و فرآورده های آن جزء محصولات شاخص از نظر ارزش غذایی هستند، خاطرنشان کرد: هیچ فرآورده غذایی به اندازه ماهی برای سلامتی مفید نیست.

زارع گشتی با تاکید بر لزوم ترغیب مردم به خوردن ماهی و نبودن فرهنگ مصرف ماهی درمیان مردم ایران، تصریح کرد: خوشبختانه در سال جاری گام های موثری در این زمینه برداشته شده و تلاش می کنیم فرهنگ مصرف این فرآورده ها را در کشور افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه طرح ترویج مصرف فرآوردهای آبزیان را از استان گیلان آغاز شده است، اظهار کرد: در گام نخست این طرح مربوط به فرآورده های ماهیان گرمابی بوده و در گام های بعدی از ماهی های سردآبی و کیلکا نیز استفاده می شود.

قائم مقام بخش فرآوری آبزیان مرکز ملی تحقیقات و فرآوری آبزیان در ادامه افزود: تولید فرآورده های آبزیان از ماهیان با قیمت ارزان یکی از اولویت های ما است تا قیمت نهایی محصولات مناسب و مصرف کنندگان ترغیب شوند از این محصولات بیشتر استفاده کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۶۵ درصد فیش برگر از گوشت ماهی است، خاطرنشان کرد: ما در این محصول از هیچ گونه نگهدارنده ای استفاده نمی کنیم و می توانیم آن را در قالب غذای سالم ارائه کنیم.

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید