شهروندان از تماس مستقیم با ماهی قرمز عید پرهیز کنند

چهار‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۴ بازدید
شهروندان از تماس مستقیم با ماهی قرمز عید پرهیز کنند

مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های مشترک انسان و حیوان، عرضه کنندگان، فروشندگان و خریداران آبزیان زینتی یا ماهی های قرمز سفره هفت سین از تماس مستقیم دست با این موجودات خودداری کنند.

وهاب پیرانی روز چهارشنبه اظهار کرد: رعایت نکردن نکات بهداشتی در خصوص نگهداری ماهی های قرمز امکان ابتلای افراد به بیماری هایی چون گاستروآنتریت، بیماری های گوارشی و سل پوستی را فراهم می سازد.
وی افزود: خریداران و فروشندگان آبزیان تزئینی و ماهی های قرمز عید را از مراکز معتبر و دارای مجوز تهیه کنند و در صورت تماس مستقیم دست با ماهی یا آب آن ، باید بلافاصله دست را با آب و صابون شست و شو دهند.

مدیرکل دامپزشکی ایلام توصیه کرد: در صورت تماس دست با ماهی یا آب آن از تماس دست های آلوده و نشسته با اجزای صورت به ویژه دهان و چشم به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری های مشترک خودداری شود.
پیرانی یادآور شد: باید از تماس کودکان با ماهی ها و آب آنها به طور جدی جلوگیری شود و در صورت بروز هرگونه علائم و بیماری های پوستی باید فرد آسیب دیده به پزشک مراجعه کنند.
وی افزود: شهروندان برای کسب اطلاعات و نیز هرگونه انتقاد یا گزارش تخلف با شماره تلفن های 33335150 و 2220266 در شهرستان ایلام یا به شبکه های دامپزشکی سایر شهرستان ها مراجعه یا تماس حاصل کنند.
مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: برای حفظ سلامت جامعه از شیوع بیماری های مشترک انسان و حیوان اطلاعیه های اموزشی و هشداری به همه فروشندگان و مراکز عرضه معتبر و دارای مجوز داده شده است.
بر اساس سنتی قدیمی یکی از ارکان سفره هفت سین را ماهی قرمزتشکیل داده و همه ساله در آستانه سال نو فروش ماهی قرمز از بازارگرمی خوبی برخوردار است و بخش عمده ای از فروش اقلام سفره نورزی را به خود اختصاص می دهد

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید