تولید 24 هزارتن ماهی و میگوی پرورشی و 35 هزار تن غذای آبزیان دربوشهر دستور کار است

پنج‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۹ بازدید
تولید 24 هزارتن ماهی و میگوی پرورشی و 35 هزار تن غذای آبزیان دربوشهر دستور کار است

معاون آبزی پروری شیلات استان بوشهر گفت: براساس برنامه ششم توسعه در سال 1397 تولید 24 هزار تن ماهی و میگوی پرورشی و 35 هزار تن غذای آبزیان در این استان برنامه ریزی شده است.

به نقل از روابط عمومی شیلات استان بوشهر صغری اشرف درجلسه هماهنگی شیلات و تولیدکنندگان غذای آبزیان در استان بوشهر افزود: طبق برنامه ششم توسعه پرورش دهندگان این استان باید در سال 97 باید 20 هزار تن میگو و 4 هزارتن ماهی پرورشی تولید کنند که لازمه آن اعمال برنامه ریزی و تمهیدات لازم برای تهیه نهاده های آن است که غذای آبزیان نیز از موارد اصلی به شمار می رود.

وی اضافه کرد: در این جلسه که به منظور برآورد غذای مورد نیاز پرورش دهندگان و چگونگی تامین آن در سال 97 برگزار شد، تولیدکنندگان غذای آبزیان اعلام داشتند 35 هزارتن غذای ابزیان مورد نیاز پرورش دهندگان این استان را تامین و در اختیار آنها قرار دهند.
مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: باتوجه به بهبود شرایط تولید از جمله تامین تسهیلات مورد نیاز، تامین نهاده ها و وضعیت بازارهای هدف صادراتی، ضرورت جبران عقب ماندگی تولید آبزیان در این استان توجه به بهره وری تولید است که تامین غذای با کیفیت از الزام های اصلی آن به شمار می رود.
عباسعلی زنده بودی افزود: نگاه شیلات به تولید بهره گیری از ظرفیت های درون استانی بویژه کارخانه های غذاست اما در صورت ناتوانی آنان شیلات پیگیری لازم را برای حل این مشکل از سایر کارخانه های داخل کشور و واردات آن از خارج به عمل خواهد آورد.
هم اکنون چهار کارخانه تولید غذای آبزیان با ظرفیت 35 هزارتن در استان بوشهر فعال است.
درسال جاری 14 هزار تن میگوی پرورشی درسطح بیش از چهار هزار هکتار استخر در استان بوشهر تولید که بخش عمده آن به خارج کشور صادر شد.
بیش از 60 درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می شود

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید