سالیانه 160 تن ماهی پرورشی در قفس در سرپل ذهاب تولید می شود

یک‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۷۴ بازدید
سالیانه 160 تن ماهی پرورشی در قفس در سرپل ذهاب تولید می شود

رییس اداره شیلات سرپل ذهاب گفت: این شهرستان هم اکنون 11 مزرعه پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد شهدای گمنام دارد که در مجموع میزان تولید سالیانه آن 160 تن است

مصطفی نوروزی روز یکشنبه افزود: سهولت در احداث و اجرا نسبت به استخرهای خاکی و بتونی، سرمایه‌گذاری کمتر و تولید بیشتر آبزیان در واحد سطح و استفاده بهینه از منابع آب های طبیعی و نیمه طبیعی از مزایای پرورش ماهی در قفس در کاسه سدها است.
وی اظهار کرد: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و اجرای اقتصاد مقاومتی، پرورش ماهیان در قفس در سد شهدای گمنام شهرستان سرپل ذهاب در حال توسعه است.


رییس اداره شیلات سرپل ذهاب گفت: پرورش ماهی در قفس فرصت مناسبی برای اشتغال زایی در این شهرستان است که تاکنون زمینه اشتغال 25 تن به صورت مستقیم و 15 تن به صورت غیرمستقیم برای جوانان جویای کار را فراهم کرده است.
نوروزی اضافه کرد: هم اکنون 10 مزرعه بتونی علاوه بر دریاچه سد شهدای گمنام برای پرورش ماهیان گرمابی و سردآبی در سرپل ذهاب وجود دارد که در این راستا سالیانه 220 تن ماهی گرمابی و 280 تن ماهی قزل آلا از این مزارع برداشت و روانه بازار مصرف می شود.
وی گفت: همچنین علاوه بر تولیدات ماهیان پرورشی، سالیانه 100 تن ماهی نیز به صورت صید و صیادی در شهرستان سرپل ذهاب برداشت می شود.
وی اظهار داشت: سرپل ذهاب از محدود مناطقی است که می توان در آن هم زمان ماهیان گرمابی، سرد آبی و خاویاری را پرورش داد.
سد شهدای گمنام در فاصله 17 کیلومتری سرپل ذهاب، بیش از سه هزار و 600 هکتار از زمین های زراعی این شهرستان و همچنین شهرستان قصرشیرین را زیرپوشش قرار می دهد.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه کرمانشاه واقع شده و بیش از 90 هزار تن جمعیت و 48 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید