نیروهای یگان حفاظت شیلات استان صیادان غیرمجاز را شناسایی کردند

دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۹ بازدید
نیروهای یگان حفاظت شیلات استان صیادان غیرمجاز را شناسایی کردند

باتلاش نیروهای یگان حفاظت شیلات استان، صیادان غیر مجاز شناسایی شدند

به نقل از اداره کل شیلات گلستان، فرمانده یگان حفاظت شیلات استان با اعلام این خبر گفت: این عملیات در حوزه آشوراده روبروی چالاشت انجام شد که طی آن 1 صیاد غیر مجاز به همراه یک دستگاه قایق موتوری شناسایی و پرونده وی برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرترکمن انتقال داده شد.

سرهنگ غفارسعیدی نسب در ادامه بیان داشت: همچنین در ادامه این عملیات ماموران تعداد 1050 رشته دام استخوانی و تعداد 17 شاخه لنگر بلاصاحب را جمع آوری کردند و به پایگاه آشوراده انتقال دادند و تعداد 17 قطعه بچه ماهی خاویاری در این عملیات به صورت زنده از دام های غیر مجاز جداسازی و در دریا رهاسازی شد.
وی در ادامه در خصوص درگیری پیش آمده بین صیادان غیر مجاز و نیروهای یگان حفاظت شیلات استان گفت: در عملیاتی دیگر که توسط 2 فروند شناور گلف با 7 نفر سرنشین از مامورین این یگان در منطقه شمال رودخانه گرگانرود انجام شد، 4 فروند قایق موتوری 200 قوه اسب با 12 سرنشین صیاد غیر مجاز، به سوی نیروهای یگان حمله ور شده و به فحاشی پرداختند که طی این اتفاق یکی از مامورین از ناحیه انگشتان دست راست و کمر دچار مصدومیت شد.

وی گفت: یکی از صیادان غیر مجاز که سابقه شرارت و درگیری با ماموران و ایجاد رعب وحشت در منطقه به علت صید غیر مجاز را در پرونده خود دارد، در این درگیری نیز به تحریک دیگر صیادان پرداخت و هنگامی که ماموران قصد ادامه عملیات را داشتند، درگیری ها به صورت تعقیب و گریز تکرار شد.
سرهنگ سعیدی نسب در پایان گفت: گزارش این درگیری جهت پیگیری و رسیدگی قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گمیشان ارسال شد.
منبع : روابط عمومی سازمان شیلات ایران

دیدگاه خود را بیان کنید