صیادان جاسک سال گذشته 32 هزار تن ماهی صید کردند

شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۷۸ بازدید
صیادان جاسک سال گذشته 32 هزار تن ماهی صید کردند

معاون صید و صیادی شیلات جاسک گفت: صیادان این شهرستان سال گذشته با استفاده از 777 فروند لنج و قایق، 32هزار تن انواع ماهی صید کردند که نسبت به سال 95حدود 10درصد افزایش را نشان می دهد

اکبرحیدری نژاد روز چهارشنبه افزود: در سال96، پنج هزار و 765 صیاد، صید ماهی را به روش های گوشگیر و انتظاری، پرساین یا دایره ای، قلاب یا تراولینگ در 120 مایلی( 222 کیلومتری) صیدگاه توجک تا رأس میدانی در جاسک بر عهده داشتند.

معاون صید و صیادی شیلات جاسک جلوگیری از صید غیر مجاز ، آموزش صیادان، افزایش شناورها و وضعیت مناسب جوی و دریایی را دلایل رونق بیشتر صید سال گذشته اعلام کرد و اظهار داشت: بیشتر ماهیان صید شده از نوع صنعتی مانند گیدر، نیزه ماهی( یا بادبان ماهی)، هوور مسقطی، زرده، هَوور، فانوس ماهیان، ساردین و مُتو یا تجاری مانند میش، قُطر، شیر، سنگسر، هامور و سُرخو است.
حیدری نژاد یاد آور شد: بیش از 90 درصد ماهیان صنعتی برای تبدیل به کنسرو به کارخانه فرآوری هرمزگان و استان های سیستان و بلوچستان، فارس، اصفهان، کرمان و خوزستان ارسال و 10 درصد دیگر نیز وارد بازارهای ماهی فروشی هرمزگان می شود.
وی با بیان اینکه جاسک رتبه دوم صید ماهیان صنعتی را پس از چابهار در کشور دارد، خاطرنشان کرد: این شهرستان به علت نزدیکی به دریای عمان و اقیانوس هند یکی از قطب های مهم تولید و استحصال ماهی در جنوب کشور است.
جاسک با بیش از 58 هزار نفر جمعیت در 300 کیلومتری شرق بندرعباس واقع است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید