اختصاص ۹ هزار میلیارد ریال ارزش برای ایجاد اشتغال در هرمزگان

سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۲ بازدید
اختصاص ۹ هزار میلیارد ریال ارزش برای ایجاد اشتغال در هرمزگان

سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز در زمینه برنامه های اقتصاد پایداریی برای ایجاد کارگاه های تازه، پیشرفت کارگاه ها و سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی با اولویت رسته های دارای اشتغال پرتعداد من جمله گردشگری، شیلات و صنعت ها دستی تعلق یافت.

وی اضافه کرد: سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز در زمینه برنامه های اقتصاد پایداریی برای ایجاد کارگاه های تازه، پیشرفت کارگاه ها و سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی با اولویت رسته های دارای اشتغال پرتعداد من جمله گردشگری، شیلات و صنعت ها دستی تعلق یافت.
سلیمی دنبال کرد: چهار هزار میلیارد ریال ارزش نیز برای پشتیبانی از اشتغال پیوسته در منطقه های عشایری و روستایی در دیدگاه گرفته گردید که ۵۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار از این ارزش از مکان اعتبارات صندوق پیشرفت ملی و معادل همین مبلغ نیز از مراجع درونی چهار بانک عامل تأمین می گردد.
وی جزیره قشم را جزیره تعاونگران ارائه و اهتمام کرد: الان ۵۰۵ تعاونی در قالب چهار اتحادیه در این استان وجود دارد که معادل ۸،۵ درصد تعاونی های استان هست.
وی اضافه کرد: قسمت خدمات با ۵۶ تعاونی و یک هزار و ۶ عضو، قسمت خانه با ۳۴ تعاونی و قسمت صنعت با ۲۱ تعاونی بالاترین رده کارکرد را به خود تعلق داده اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان عنوان کرد: ۹۵ هزار و ۷۰۵ نفر در تعاونی های جزیره عضو می باشند و ۶ هزار و ۶۱۴ شاغل نیز در این تعاونی ها فعالیت می کنند.
وی اضافه کرد: ۱۰۰ درصد حمل بار و مسافر و صید ماهی و آبزیان و ۹۰ درصد از حمل مسافر دورن جزیره از طریق تعاونی ها انجام می گردد.
عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این مراسم عنوان کرد: منحصرا ۲۵۰ تعاونی جزیره قشم فعال هست و دیگران تعاونی ها به سبب مسائل متفاوت من جمله مشکلات قانونی، پولی، و یا تعلیمی غیر فعال می باشند که لازم هست این مشکلات لطمه شناسی گردد.
علی یدقار اضافه کرد: تعاونی های جزیره موجب گردیدند ضریب بیکاری در این جزیره چیزی حدود ۶ درصد باشد که این آمار در قیاس با ضریب بیکاری ۱۰،۵ درصدی استان و ۱۱،۵ درصدی کشور آمار موفقی هست.

یدقار عنوان کرد: سازمان منطقه آزاد قشم دقت دارد علاوه بر پیشرفت حوزه های صنعتی از قبیل پتروشیمی، وضع فعلی تعاونی ها را ارتقا دهد تا اشتغال مردم متناسب با سلایق آنها من جمله قایق های مسافری متحول گردد.
عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم یاد آور گردید: این سازمان برای کوتاه شدن دیوانسالاری(بروکراتیک) بانکی جهت دستیبابی فوری مردم به تسهیلات کوشش می کند تا در ایجاد حرفه و سرمایه گذاری قشم دگرگونی ایجاد گردد.

منبع : راهنمای سفر

دیدگاه خود را بیان کنید