شایعات مرتبط به استفاده ماهی تیلاپیا صحت ندارد

شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
شایعات مرتبط به استفاده ماهی تیلاپیا صحت ندارد

سرانه استفاده ماهی در یزد را ۷ و نیم کیلوگرم در سال عنوان نمود و اهتمام کرد: سرانه استفاده ماهی در یزد در اوائل کار مدیریت شیلات یعنی حدود ۲۰ سال پیش نیم کیلوگرم بوده هست.

ملیکا پور امینی کارشناس تعلیم و ترویج مدیریت شیلات یزد عنوان نمود : سرانه استفاده ماهی شهروندان یزدی با توجه به فعالیت‌های تعلیمی و ترویجی ازجمله تبلیغات رسانه‌ای و برپایی کلاس‌های تعلیمی که مدیریت شیلات انجام داده هست، تا به امروز توانسته‌ایم به ۷ و نیم کیلوگرم دست یافته هست.

پور امینی با اشاره به اینکه سرانه استفاده ماهی تقریباً افزایش ۲۵۰ داغ در سال را داشته هست، افزود: فعالیت‌های تعلیمی و علمی ازجمله برپایی دوره‌ها و کارگاه‌های تعلیمی، امور مشاوره‌ای و کارشناسی مهم‌ترین کاری هست که مدیریت شیلات انجام می‌دهد؛ انجام مستمر این برنامه‌ها مؤثری بسزایی در افزایش سرانه استفاده ماهی یزدی‌ها داشته هست.

کارشناس تعلیم و ترویج مدیریت شیلات یزد با اظهار اینکه در تمام شهرستان‌های استان پرورش ماهی داریم، گفت: تا هم حالا حدود ۷۰۰ مجوز پرورش ماهی از سوی شیلات یزد صادر گردیده هست.

وی با درخواست از کشاورزان مبنی بر افزایش پرورش ماهی به‌واسطه فوایدی که هم برای فرآورده ها کشاورزی و هم برای درآمدزایی دارد، دنبال کرد: در شهرستان خاتم که قطب کشاورزی یزد هست تراکم پرورش‌دهندگان ماهی زیادتر بوده و بیشترین تعداد پرورش‌دهنده ماهی را دارد.

پورامینی با اشاره به اینکه انواع ماهی‌های گرمابی و سردابی در یزد پرورش داده می‌شود، اقرار کرد: ماهیان سردابی دربردارنده قزل‌آلای رنگین‌کمان و ماهیان گرمابی دربردارنده انواع کپور در یزد پرورش داده می‌شود؛ البته ماهی خاویار هم در یزد پرورش داده می‌شود.

منبع : راه دانا

دیدگاه خود را بیان کنید