ارائه برند حلال، نقش ارزشمندی در تجارت جهانی ایفا می کند

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۸ بازدید
ارائه برند حلال، نقش ارزشمندی در تجارت جهانی ایفا می کند

در بحث نظارت بر ذبح شرعی، در کشتارگاه‌ها، صید گاها و جایگاه ها پروتئینی طبق مقررات لازم هست ناظر شرعی بکار گرفته گردد

حجت الاسلام شورورزی در ادامه با اشاره به اینکه وظیفه خطیری بر عهده ناظرین شرعی در کشور هست، اقرار داشت: از آنجایی که ما مقید به دین اسلام و قران هستیم، و برپایه آیات قران حلال را مقدم بر طیب می‌دانیم، بحث حلال بودن زیاد مورد تاکید هست و ناظرین بر ذبح شرعی در این ارتباط وظیفه خطیری را عهده دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۴۵ ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه‌های استان در حال نظارت بر مساله ذبح شرعی می باشند، اضافه کرد: در بحث نظارت بر ذبح شرعی، در کشتارگاه‌ها، صید گاها و جایگاه ها پروتئینی طبق مقررات لازم هست ناظر شرعی بکار گرفته گردد، که در استان خراسان رضوی در ارتباط با این مساله در کشتارگاهای دام و طیور ۴۵ ناظر ذبح شرعی با کارت شناسایی ذابحین در حال فعالیت می باشند.

وی در ادامه با توجه به ارزش درج مشخصات بهداشتی، و درج لیبل حلال ، اضافه کرد: با توجه به اینکه نظام ما نظام جمهوری اسلامی هست و یک کشور اسلامی هستیم، الحمدالله اکثرا همچیز حلال هست، اما هنوز لازم هست نظارت های دقیق تری صورت پذیرد، برند و نشان از آنجایی که جهت اقتصادی داشته، به کار زیادتری در کشور احتیاج دارد، امروزه در دنیا کشورهای همچون مالزی، اندوزی و ترکیه دارای نشان های حلال می باشند، که این نشان‌ها مورد تایید نیست، و بنابراین در قانون نظارت ذبح شرعی تنها مرجعی که توان دارد نشان حلال صادر کند، موسسه نرمال هست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در شبکه کل دامپزشکی خراسان رضوی در ادامه عنوان کرد: یکی از شروط کلیدی لیبل حلال در کشتارگاه‌ها، جایگاه ها بسته بندی و کارخانجات پروتئینی بحث حضور ناظر ذبح شرعی هست.

وی در ادامه همین مطلب اضافه کرد: بحث حضور ناظر شرعی لازم هست مورد تایید نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی کشور بوده و پس از ان با ارائه به موسسه نرمال و طی کردن آیتم‌های این سازمان، انجام پذیرد.

دیدگاه خود را بیان کنید