۲۵۵ هزار تن انواع محصولات شیلاتی در استان هرمزگان تولید می‌شود

دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۳ بازدید
۲۵۵ هزار تن انواع محصولات شیلاتی در استان هرمزگان تولید می‌شود

مدیرکل شیلات استان هرمزگان گفت: استان هرمزگان با تولید بیش از ۲۵۵ هزار تن انواع آبزیان رتبه نخست تولیدات شیلاتی کشور را دارد

سید پرویز محبی ظهر امروز در نشست بررسی چگونگی اخذ مجوزهای زیست محیطی سایت‌های جدید پرورش میگو در هرمزگان اظهار داشت: توسعه مزارع میگو یکی ازبرنامه‌های خوب شیلات در راستای توسعه آبزی‌پروری به شمار می‌رود که به همراه خود اشتغال‌زایی و بهبود اوضاع اقتصادی را به همراه دارد.

وی تکثیر و پرورش میگو را گامی مهم در تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: استان هرمزگان با تولید بیش از 255 هزار تن انواع آبزیان رتبه نخست تولیدات شیلاتی کشور را دارد.

مدیرکل شیلات هرمزگان بیان کرد: افزایش تولید لارو میگو از 363 میلیون قطعه در سال 92 به یک هزار و 70 میلیون قطعه در سال 95 نشان از فعالیت‌های شیلات هرمزگان در راستای گسترش فعالیت‌های آبزی‌پروری و اقتصاد مقاومتی دارد.

محبی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در دولت برای توسعه هر چه بیشتر فعالیت‌های شیلاتی، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر استان هرمزگان در حوزه شیلات در سطح ملی و بین‌المللی از جایگاه خوبی برخوردار است.

وی اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید ظرفیت‌های پرورش میگو بندرعباس که به صورت منفعل بود به خوبی دیده شد و در حال حاضر گام‌های خوبی در این زمینه برداشته‌ایم.

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به تاکید‌های مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و تلاش برای بهبود اوضاع اشتغال، گفت: شیلات یکی از محوری‌ترین دستگاه های اجرایی به جهت توجه به مقوله اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در سال 95 توانستیم با تولید بالغ بر 10 هزار تن میگوی پرورشی رتبه اول تولید میگوی پرورشی کشور را به خود اختصاص دهیم

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید