20 هزار مجتمع پرورش آبزیان در استان لرستان نیازمند اعتبار برای ساخت است

پنج‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
20 هزار مجتمع پرورش آبزیان در استان لرستان نیازمند اعتبار برای ساخت است

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: 20 هزار مجتمع پرورش آبزیان در حال ساخت در لرستان داریم که نیازمند اعتبار برای ساخت است

محمد بیرانوندی در نشست اعضا کمیسیون آب، منابع طبیعی و کشاورزی مجلس شورای اسلامی که درسالن جلسات استانداری لرستان با حضور اعضای کمیسیون آب، منابع طبیعی و کشاورزی مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به سطح پایین میانگین آبیاری زمین های کشاورزی لرستان نسبت به میانگین کشوری اظهار داشت: میانگین آبیاری زمین های کشاورزی کشور 47 درصد است و این در حالی است که میانگین آبیاری زمین های کشاورزی لرستان 23 درصد است.

وی در خصوص مجتمع های در حال ساخت پرورش آبزیان در استان گفت: 20 هزار مجمتع پرورش آبزیان در حال ساخت در استان وجود دارد که می تواند برای 4 هزار 500 نفر ایجاد شغل کند.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: هم اکنون 27 هزار مجتمع پرورش آبزیان با اشتغالزایی 2 هزار و 500 نفر در استان وجود دارد.

وی افزود: به کمک اعضای کمیسیون برای کمک به این بخش از اعتبارات ملی نیاز است.

بیرانوندی گفت: سهم آب استان برای کشاورزی به اندازه کافی نیست با این حال دولت اعتبارات کافی برای آبیاری قطره ای، تحت فشار و امثال آن تخصیص داده است.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: لوله های نفت از لرستان می گذرد و سهمی از آن که همان پالایشگاه است به این استان نمی رسد، همچنین برای آب نیز به همین صورت، مردم لرستان در طول انقلاب اسلامی از مدافعان نظام بوده و هستند و انتظار می رود که مشکل استان در این بخش ها حل شود.

منبع : راه دانا

دیدگاه خود را بیان کنید