صید نوین جایگزین، صید سنتی در جزایر کیش، قشم و لاوان

یک‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۰ بازدید
صید نوین جایگزین، صید سنتی در جزایر کیش، قشم و لاوان

معاون صید بنادرهرمزگان با بیان اینکه صیادی نوین جایگزین خوبی برای صید سنتی است، گفت: در همه جای دنیا از صید نوین به عنوان یکی از روش های استاندار صیادی استفاده می شود و در آن ماهی های تازه و با کیفیت بالا تری نسبت به صید سنتی از دریا به دست می آید

مسعود بارانی، معاون صید بنادر شیلات استان هرمزگان اظهار کرد: یکی از روش های صید نوین استفاده رشته قلاب و لاین لاین است که در حال حاضر برخی از جزایر استان هرمزگان از این روش صیادی استفاده می کنند.

معاون صید بنادرهرمزگان با اشاره به اینکه کیش لقب جزیره بدون تورماهی گیری رابه دست آورده است، تصریح کرد: جزیره کیش به عنوان اولین مکان برای صید نوین انتخاب شده است که صیادان این منطقه روزی خودرا از دریا با استفاده از روش های نوین کشت قلاب به دست می آورند.

بارانی ادامه داد: روش صید نوین علاوه بر جزیره کیش صیادان جزایر قشم و لاوان از این روش استفاده می کنند و سازمان شیلات در حال توسعه آن در جزایر دیگر است.

وی با بیان اینکه صیادی نوین جایگزین خوبی برای صید سنتی است، گفت: در همه جای دنیا از صید نوین به عنوان یکی از روش های استاندار صیادی استفاده می شود و در آن ماهی های تازه و با کیفیت بالا تری نسبت به صید سنتی از دریا به دست می آید.

معاون صید بنادرهرمزگان بیان کرد: صید با تور ماهی گیری حیات زندگی انواع ماهی های کوچک و بزرگ را به خطر می اندازد در صورتی که در صید نوین اندازه و سایز قلاب مشخص می کند ماهی که با آن قلاب صید می شود چه سایزی باشد .

بارانی با اشاره به اینکه از صیادان ماهر خارجی برای آموزش صیادان استفاده شده است، تصریح کرد: از تعدادی ملوان چینی و هندی برای آموزش صیادان سنتی ایرانی استفاده شده که بعد از آموزش به کشور خودشان بازمی گردند و 70 درصد از نیروهایی که در لنج های صیادی قرار دارندایرانی هستند.

وی افزود: روش صید نوین در اعماق مختلف دریا به گونه ای تعبیه شده که طول قلاب ها و رشته ها در اعماق مختلف دریا متفاوت است وصید نوین باعث ذخایر آبزیان برای نسل های آینده می شود.

معاون صید بنادرهرمزگان خاطر نشان کرد: از صیادان می خواهیم در مباحث آموزشی که برای صید نوین برگزار می شود شرکت کنند چرا که صید نوین ، استانداردی است که در همه جای دنیا از آن استفاده می شود و یکی از کارهای که باعث حفظ ذخایر آبزیان برای نسل های آینده می شود صیادی نوین است

منبع : راه دانا

دیدگاه خود را بیان کنید