گردشگری، صید و صیادی از اولویت‌های توسعه‌ای گمیشان

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۵ بازدید
گردشگری، صید و صیادی از اولویت‌های توسعه‌ای گمیشان

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان با اشاره به ظرفیت‌های آبزی‌پروری شهرستان گمیشان گفت: در سال جاری در بحث بودجه، شهرستان گمیشان رشد بیش از 70 درصدی را داشته است و این نشان از توجهات ویژه دولت به مناطق مرزی و کمتر توسعه‌یافته می‌باشد

حسین پیشقدم در هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان گمیشان با اشاره به بحث لایحه بودجه سال آینده اظهار کرد: ویژگی‌های لایحه بودجه 1397 کشور کاهش اتکا به منابع حاصل از درآمدهای نفتی و گازی و اتکا بیشتر به منابع حاصل از درآمدهای مالیاتی است.

وی تصریح کرد: توجه ویژه به موضوعات محوری همچون آب، محیط زیست، ساماندهی پسماندها، حمل و نقل ریلی از اولویت‌های برنامه‌ای لایحه بودجه ۹۷ است تلاش برای حذف فقر مطلق از طریق تحت پوشش قرار دادن تمام افراد با درآمد کمتر، بهبود بهداشت و سلامت با نگاه عدالت اجتماعی از مهمترین موضوعات لایحه است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان خاطرنشان کرد: کاهش درآمدهای نفتی، اتکا به منابع داخلی و ثروت داخلی و توجه ویژه به موضوعات محوری همچون آب، محیط زیست، ساماندهی پسماندها، حمل و نقل ریلی از اولویت‌های برنامه‌ای لایحه بودجه ۹۷ است تلاش برای حذف فقر مطلق از طریق تحت پوشش قرار دادن تمام افراد با درآمد کمتر، بهبود بهداشت و سلامت با نگاه عدالت اجتماعی از مهمترین موضوعات لایحه می باشد.

پیشقدم با اشاره به ظرفیت‌های آبزی‌پروری شهرستان گمیشان گفت: در سال جاری در بحث بودجه، شهرستان گمیشان رشد بیش از 70 درصدی را داشته است و این نشان از توجهات ویژه دولت به مناطق مرزی و کمتر توسعه‌یافته می‌باشد.

وی گردشگری، صید و صیادی و صنایع وابسته را نیز از اولویت‌های توسعه‌ای شهرستان گمیشان عنوان کرد و گفت: باید براساس ترسیم نقشه راه مناسب این قابلیت‌ها را مدیریت و به خوبی استفاده کنیم.

پیشقدم به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بالای شهرستان اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در آینده شهرستان گمیشان می‌تواند زمینه‌ساز توسعه استان شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان بر برنامه‌های در حال پیگری و انجام در خصوص راه‌اندازی ناحیه تخصصی شیلات، احداث بیمارستان، توسعه سایت میگو و ظرفیت‌های گردشگری مطالبی را بیان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان نیز در این جلسه اشتغال را از برنامه‌های مهم برشمرد و گفت: دولت در سال جاری ایجاد اشتغال فراگیر را در برنامه خود قرار داده است.

سعید مازندرانی افزود: وظیفه دولت ارائه تسهیلات و تسهیل‌گری و روان کردن فضای کسب و کار با در نظر گرفتن توسعه و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی توسعه مشاغل خانگی را از برنامه‌های دیگر دولت در جهت ایجاد اشتغال برشمرد و اضافه کرد: در سال جاری برای توسعه و راه‌اندازی مشاغل خانگی 8 میلیاردو 600 میلیون ریال برای شهرستان گمیشان در نظر گرفته شده است و این فرصتی برای ایجاد اشتغال پایدار در بین خانواده‌ها است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ارائه آموزش برای تسهیل در ایجاد اشتغال را امری مهم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: آموزش‌ها باید متناسب با ساختارها و نیازهای منطقه و فضای کسب و کار باشد تا ضمن ارائه تسهیلات در این مسیر به نتایج خوبی منتج شود.

وی توسعه اشتغال روستایی را از برنامه‌های دیگر عنوان کرد و گفت: تسهیلات اختصاصی با کارمزد4 درصد برای اشتغال روستایی وعشایری فرصت خوب دیگری است که می‌توان با ارائه طرح‌های اشتغالزایی ار آنها بهره برد.

مازندرانی با اشاره به مبحث کارورزی گفت: ادارات، شرکت‌ها و مراکز مختلف می‌توانند از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و از این پتانسیل خوب بهره‌مند شوند و این طرح به کاهش نرخ بیکاری و افزایش آمار اشتغال کمک خواهد کرد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید