برنامه شیلات برای افزایش تولید آبزیان

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۰ بازدید
برنامه شیلات برای افزایش تولید آبزیان

معاون آبزی پروری سازمان شیلات کشور: افزایش تولید آبزیان در دستور کار این سازمان قرار دارد

حسین عبدالحی معاون آبزی پروری سازمان شیلات کشور جلسه کارگروه تخصصی امور تولیدی و اقتصادی استان مرکزی با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش تولید گفت:: پیش بینی می‌شود تا پایان سال تولید آبزیان به ۴۷۰هزرا تن برسد.
عبدالحی از تولید ۴۵۹هزار تن آبزی پروری در کشور خبرداد و گفت: در سال۹۵ میزان ۴۵۹هزار تن تولید آبزی در کشور داشتیم که پیش بینی می شود در سال۹۶ به حدود ۴۷۰هزار تن برسد و از برنامه‌ی ششم توسعه در این زمینه جلو هستیم.
وی افزود: عمده تولیدات ماهیان گرمابی ما حدود ۲۰۰هزار تن قزل آلا ۱۶۵هزار تن و ماهیان خاویاری ۳هزار تن و میگو در سال۹۵ میزان ۲۱هزار تن و امسال موفقیت خوبی در تولید میگو داریم پیش بینی می‌کنیم به ۳۰هزار تن در سال برسد.
اکبری مدیر شیلات استان هم گفت: استان مرکزی در تولید آبزی پروری ۳هزارو ۱۵۶تن در استان تولیدات داشته که امسال در راستای اقتصادمقاومتی این تولیدات به ۳هزار و ۵۰۰تن خواهد رسید.

در ادامه استاندار هم با بیان اینکه در بخش کشاورزی در تولید تخم مرغ، گوشت سفید، تولید غلات جزو تولید کنندگان عمده هستیم و در آبزی پروری هم موفقیت‌های خوی را بدست آورده ایم و تولیدات آبزی پروری باید از ۳هزار و ۱۵۰تن به ۵هزار تن افزایش یابد.
آقازاده افزود: شکوفایی استعداد آبزی پروری زیاد است و باید همه‌ی استعداد‌های موجود را ببینیم و بهره برداری کنیم و استان مرکزی منابع آبی خوبی دارد و در زمینه‌ی آبزی پروری باید بهترین بهره برداری را انجام دهیم

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید