رهاسازی ماهیان سردآبی در استان زنجان ۲۱ درصد افزایش یافته است

چهار‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
رهاسازی ماهیان سردآبی در استان زنجان ۲۱ درصد افزایش یافته است

مدیر شیلات استان زنجان با اشاره به تولید ۴ هزار و ۳۰۰ قطعه ماهی زینتی در ۹ ماهه امسال گفت: رهاسازی ماهیان سردآبی در استان زنجان ۲۱ درصد افزایش یافته است

منصور حقی‌راد اظهار داشت: در 9 ماهه امسال 4 هزار و 300 قطعه ماهی زینتی در استان زنجان تولید شده که تولید انواع ماهیان زینتی در سال گذشته نیز همین تعداد بوده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا پایان آذرماه 8 میلیون و 600 هزار قطعه بچه ماهی سردآبی در استخرهای فعال استان زنجان رهاسازی شده است بیان کرد: رهاسازی ماهیان سردآبی در سال گذشته 7 میلیون و 100 هزار قطعه بود که نشان از رشد 21 درصدی در امسال دارد.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان زنجان تعداد تولیدکنندگان بچه ماهی را در استان 12 مورد عنوان کرد و افزود: ظرفیت اسمی تولید بچه ماهی این واحدها 17 میلیون و 250 هزار قطعه است که امسال 8 میلیون و 100 هزار قطعه ماهی در مزارع استان توزیع شد.

وی میزان برداشت ماهی‌های سردآبی از جمله قزل‌آلا از استخرهای استان زنجان در 9 ماهه امسال را 3 هزار و 822 تن برشمرد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد رشد یافته است.

حقی‌راد با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا پایان آذرماه 2 هزار و 235 تن ماهی گرم‌آبی در استان زنجان تولید شده است ابراز کرد: در تولید ماهیان گرم‌آبی تنها 2 درصد رشد داشتیم که کمبود منابع آبی محدودیت‌هایی در این حوزه ایجاد کرده است.

وی به برنامه تولید 75 تن ماهی گرم‌آبی در مزارع استان زنجان اشاره کرد و گفت: ماهیان گرم‌آبی چهار نوع و شامل کپور معمولی، کپور علف‌خوار، کپور نقره‌ای و کپور کله گنده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به تولید پنج تن میگو در پنج سد خاکی استان زنجان بیان کرد: صید 265 تن ماهی از منابع آب طبیعی پیش‌بینی و میزان صید از منابع آبی نیمه طبیعی (سدهای خاکی) یک هزار و 900 تن برآورد شده است

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید