رهاسازی ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای پرورشی آشتیان

پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۷۵ بازدید
رهاسازی ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای پرورشی آشتیان

سرپرست جهاد کشاورزی آشتیان گفت: در راستای ترویج آبزی پروری و استفاده بهینه از منابع آبی امسال ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای پرورش ماهی شهرستان رهاسازی شد

هادی آشتیانی فراهانی، سرپرست جهاد کشاورزی آشتیان با اشاره به ترویج آبزی پروری در این شهرستان گفت: در شهرستان آشتیان ۵ استخر پرورش ماهی سردآبی با ظرفیت ۲۵ تُن و یک استخر پرورش ماهی گرمابی ۲۵ تنی فعال است.

وی افزود: در راستای ترویج آبزی پروری و استفاده بهینه از منابع آبی امسال ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در استخر پرورش ماهی شهرستان رهاسازی و ۸ تُن ماهی در آشتیان تولید شد.

آشتیانی اظهار کرد: اگر در منابع آبی کشاورزی به خصوص استخرهای موجود در اراضی کشاورزی، این فعالیت را توسعه دهیم، علاوه بر ایجاد اشتغال و تولید در نواحی روستایی که یکی از اهداف مهم مورد نظر اقتصاد مقاومتی است، ضمن تأمین غذای سالم مورد نیاز جامعه امنیت غذایی نیز ارتقاء می یابد.

سرپرست جهاد کشاورزی آشتیان تصریح کرد: فعالیت های آبزی پروری بایستی با پرداخت تسهیلات کم بهره حمایت شود و در همین راستا تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به متقاضیان فعالیت در این زمینه پرداخت می شود.

وی گفت: به رغم محدودیت در منابع آبی شهرستان، می‌توان بهترین استفاده و بهره‌برداری از این منابع را داشته باشیم و با توجه به ظرفیت های شهرستان امکان افزایش تولید محصولات آبزی پروری وجود دارد.

منبع : سفیر آشتیان

دیدگاه خود را بیان کنید