برداشت 101 تن محصول از مزارع پرورش میگو

شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
برداشت 101 تن محصول از مزارع پرورش میگو

رئیس شیلات شهرستان جاسک گفت: 101 تن میگو از استخرهای پرورشی سایت یکدار شرقی در قالب دو مزرعه از این شهرستان برداشت شد.

علی رمضانی صبح امروز اظهار کرد: در سال جاری 40 هکتار در قالب 2 مزرعه شامل 48 استخر از یک منطقه ساحلی یکدار شرقی به پرورش میگو اختصاص یافت و با پایان یافتن عملیات برداشت میگو 101 تن میگو در یک سایت پرورشی این شهرستان برداشت شده است.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد میگوی پرورشی این بندرساحلی به کشورهای چین، تایوان، کره‌جنوبی و دبی صادر می‌شود، افزود: 10 درصد از میگوی برداشت شده به بازار کشور از جمله تهران، اصفهان و فارس ارسال می‌گردد.

رئیس شیلات شهرستان جاسک با بیان اینکه میزان برداشت میگو در سایت مذکور در سال گذشته 166 تن بوده است،تصریح کرد: عدم نبود برق در بعضی از مزارع باعث شد که امسال در 2 مزرعه تولید انجام بگیرد و تقاضا ما از مسؤولان استانی و شهرستانی این است که پرورش دهندگان را دریابند تا بتوانند تمامی مزارع را وارد چرخه تولید کنند.

رمضانی تصریح کرد: شهرستان جاسک با هشتصد هکتار مزرعه پرورش میگو، دارای رتبه 4 تولید میگو پرورشی پس از شهرستان قشم در استان می‌باشد.

وی همچنین با بیان اینکه سایت پرورش میگوی یکدار شرقی زمینه اشتغال 35 نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است، اضافه کرد: در حوزه بسته‌بندی میگوی در سطح شهرستان 1مرکز فعال بوده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طرح توسعه مرکز پرورش میگو در شهرستان جاسک واقع در یکدار غربی و شرقی از 150 هکتار به هشتصد هکتار مدنظر مسؤولان شیلات استان است.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: 10 سایت مستعد پرورش میگو با مساحت حدود 8 هزار 640 هکتار در سواحل منطقه غرب تا شرق جاسک شناسایی شده است.

گفتنی است، بندر ساحلی جاسک واقع در قلب مکران و در فاصله 310 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان از 2 شهر به نام‌های جاسک و لیردف، یک بخش مرکزی، 5 دهستان و 170 روستا تشکیل شده است

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید