آمادگی 22 بندر و 39 مرکز تخلیه صید برای خدمات به صیادان هرمزگان

دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۷۰ بازدید
آمادگی 22 بندر و 39 مرکز تخلیه صید برای خدمات به صیادان هرمزگان

مدیرکل شیلات هرمزگان از آمادگی 22 بندرصیادی و 39 مرکز تخلیه صید، برای ارائه خدمات به صیادان استان خبرداد و گفت: جهت تکمیل پروژه های شیلات، نیازمند تامین منابع مالی هستیم.

پرویز محبی در بندرعباس، با اشاره به ظرفیت‌های صیادی در هرمزگان، اظهار داشت: تعداد 22 بندر صیادی در هرمزگان وجود دارد که در نوار ساحلی استان به طول هزار چهارصد کیلومتر، پراکنش دارد.

وی در ادامه افزود: این پراکنش به نحوی است که صیادان استان بتوانند در هر نقطه‌ای از طول نوار ساحلی استان که نیاز باشد، خود را به اولین بندر ساحلی برساند.

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان علاوه بر 22 بندر صیادی بالغ بر 39 مرکز تخلیه صید نیز دارد، بیان داشت: تلاش داریم تا با ایجاد امکانات مختصر و مفید، در این مراکز به‌عنوان مراکز خرد، شرایط پهلوگیری شناورهای سبک نیز مهیا شود.

محبی در ادامه تصریح کرد: استراتژی سازمان شیلات در خصوص بنادر صیادی بر مبنای این است که پس از تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن، مدیریت کار را به تعاونی‌های صیادی واگذار کند.

وی ادامه داد: تاکنون مدیریت 13 بندر صیادی استان که به‌صورت کامل به بهره‌برداری رسیده، به تعاونی‌های صیادی هرمزگان واگذار شده و این اقدام تجربه بسیار موفقی هم بوده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه تعاونی‌های در سطح کشور توانسته‌اند در زمینه مدیریت بنادر، رتبه برتر کشوری را کسب کنند، افزود: در این اقدام، سازمان شیلات با محدودیت‌هایی، نظیر نیروی انسانی مواجه بود، اما تعاونی‌ها در واقع این محدودیت را ندارند و فعالیت آنها باعث بالا رفتن سطح خدمات‌رسانی به صیادان در بنادر شده است.

محبی با بیان اینکه در سطح بنادر صیادی هرمزگان پروژه‌هایی وجود دارد که هم در سطح ملی و هم استانی پشتیبانی مالی شده است، گفت: در حال حاضر3 بندرصیادی هرمزگان به صورت ملی در حال احداث و بهره‌برداری است و 2 بندر نیز به صورت استانی در حال تامین اعتبار و احداث است.

وی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری کامل از 22 بندر موجود استان، نیاز بندری هرمزگان در حوزه صیادی، مرتفع شود و بایستی اقدامات خود را بر مراکز خرد تخلیه صید متمرکز کنیم.

این مسؤول با اشاره به ضرورت توجه به سرمایه‌گذاری در بخش‌های متنوع شیلات و پرورش آبزیان در هرمزگان بیان داشت: برای مرتفع‌سازی نواقص موجود در پروژه‌های این حوزه صددرصد نیازمند تامین منابع مالی هستیم.

محبی در ادامه با اشاره به طرح زوم بندی بنادر صیادی در سازمان شیلات ادامه داد: طبق برنامه، بنادر صیادی به 3 زوم تبدیل می‌شود، که زوم اول هسته اصلی بندر محسوب می‌شود، زوم دوم مرتبط با فعالیت‌های بندر استقرار پیدا می‌کند و زوم سوم نیز به صنایع وابسته به شیلات ارتباط دارد.

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به یکی‌دیگر از اقدامات انجام شده در زمینه بنادر صیادی هرمزگان، بیان داشت: تلاش داریم تا بتوانیم بنادر مشرف به سایت‌های پرورش ماهی در قفس را به امکانات مورد نیاز در این زمینه تجهیز کنیم تا در آینده، آمادگی تمرکز ارائه خدمات به سایت‌های پرورش ماهی در قفس را داشته باشیم

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید