نقش پروبیوتیک ها در ارتقاء بهره وری آبزی پروری

دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۷۶ بازدید
نقش پروبیوتیک ها در ارتقاء بهره وری آبزی پروری

برگزاری کارگاه آموزشی " نقش پروبیوتیک ها در ارتقاء بهره وری آبزی پروری "

به منظور ارتقاء سطح علمی کارشناسان شیلاتی و بخش خصوصی کارگاه آموزشی " نقش پروبیوتیک ها در ارتقاء بهره وری آبزی پروری " روز شنبه 96/11/7 توسط گروه توسعه تشکل ها وآموزش بهره برداران معاونت توسعه آبزی پروری سازمان شیلات و با همکاری شرکت افزودنی های ایتوک فردا در محل سالن همایش سازمان شیلات ایران با حضور کارشناسان بخش خصوصی، کارشناسان شیلات استان ها و ستاد (معاونت توسعه آبزی پروری ) و بهره گیری از توان علمی کارشناسان خارجی دکتر بندیک توماس استندن ( مدیرتولید کمپانی بایومین ) از انگلیس و مهندس سلمان عباس ( مدیرمنطقه خاورمیانه کمپانی بایومین ) ازکشور لبنان برگزار شد.

در آغاز این کارگاه آموزشی دکترعبدالحی معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران ضمن خوشامدگویی به حاضرین اشاره کرد در کشور ما آبزی پروری رو به توسعه است و در سال های اخیر در این زمینه موفقیت های زیادی حاصل شده است. د درهمین راستا یکی از مهم ترین وظایف شیلات، ایجاد بستر مناسب برای استفاده از دانش روز است.

وی همچنین تاکید نمود با توجه به محدودیت آب، استفاده بهینه از منابع آبی از ضروریات است. غذا یکی از عوامل مهم تولید است و افزایش کیفیت غذا می تواند در بهره وری تولید بسیار تاثیر گذار باشد .
همچنین دکتر شکیباپور مدیر عامل شرکت افزودنی های ایتوک فردا در معرفی حوره فعالیت های شرکت بیان کرد فعالیت این شرکت، تولید ترکیبات باکتریایی است که برای بهبود کیفیت غذای آبزی پروری بسیار مناسب است و رسالت ما این است که نقش مان را به خوبی ایفا نمائیم .
دکتر بندیک توماس استندن یک از سخنرانان این کارگاه آموزشی بود که به ارائه مطالب علمی در خصوص معرفی افزودنی های خوراک پروبیوتیکی و غیرپروبیوتیکی و نقش پروبیوتیک ها در بهبود کیفیت آب و افزایش مقاومت در برابر عوامل بیماری زا پرداخت.
در ادامه پیمان یاراحمدی کارشناس بخش فنی آبزیان شرکت افزودنی های ایتوک فردا نتایج بدست آمده در مزارع پرورش میگو و کپور ایران به دنبال مصرف Aquaster را ارائه نمود.
گفتنی است این کارگاه آموزشی یک روزه پس از جلسه پرسش و پاسخ در مورد نتایج بدست آمده در شرایط فارمی ایران، با اعطای گواهینامه حضور در کارگاه به شرکت کنندگان، پایان یافت.

منبع : روابط عمومی سازمان شیلات ایران

دیدگاه خود را بیان کنید