پرورش ماهی زینتی

پنج‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۶۶ بازدید
پرورش ماهی زینتی

عرصه تولید و پرورش آبزیان از جمله عرصه های تحقق اقتصاد مقاومتی است که بسیج سازندگی نیز در این زمینه آموزشها، تسهیلات و حمایتهایی را در برنامه خود دارد. پرورش ماهیان زینتی از جمله طرح های اشتغالزایی است که نیاز به حمایت ارگان های دولتی را دارد.

دکتر حسین مهر آذین گفت : این مجموعه را با هزینه خودمان راه اندازی کردیم. تعداد 4 نفر هم مستقیم مشغول فعالیت هستیم و حدود 10 نفر هم غیر مستقیم با ما در ارتباط هستند و چون این کار برنامه های جانبی هم دارد درصدد راه اندازی مجسمه های آکواریوم نیز هستیم. در واقع به دنبال ارتقای تولید در این حرفه هستم.

مهرآذين ادامه داد : علاقه به این کار و مرتبط بودن رشته باعث شد ورود به این عرصه را انتخاب کنیم دوستان ما هم چون در زمینه شیلات و... کار کرده بودند و پتانسیل علمی این کار را داشتند وارد این کار شدیم و در ابتدا کار را به صورت آزمایشگاهی انجام دادیم تا بتوانیم به واحد بزرگتر و تولید بیشتر دسترسی پیدا کنیم و چون به بازار آشنایی داشتیم نژادهای خاصی را کار میکنیم. قبلا خیلی از این ماهی ها وارد می شدند ولی الان ما خودمون توانستیم آنها را تولید کنیم و چشم اندازمان این است که در چند سال آینده بتوانیم این ماهی ها را به کشورهای دیگر صادر نماییم.
حسين مهر آذين افزود : مساحت سالن حدود 180 متر و چون مکان ما اجاره شده است هزینه ما حدود 40 الی 50 میلیون شد و تمام هزینه ها را خودمان تأمین کردیم و متأسفانه وامی هم به این عرصه داده نشد و با تعداد ماهی کمتر استارت زدیم. مولدها را هم برای خودمان نگه می داریم. نزدیک 10000 هزار مولد شروع کردیم و در حال حاضر 20000 هزار مولد داریم و تولیدمان به حدی رسیده که ماهی 10 الی 15 هزار تا بچه ماهی داریم.

مهرآذين گفت : تجارت ماهیان زینتی میلیاردها دلار در سال درآمد نصیب کشورهای تولیدکننده می‌کند و این امر علاوه بر ایجاد اشتغال، کمک بسزایی در ایجاد درآمد برای خانوارها دارد و توسعه این صنعت را رونق می‌بخشد

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید