تولید ۲۰۰ تن ماهی استخوانی در استان گلستان

سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۱ بازدید
تولید ۲۰۰ تن ماهی استخوانی در استان گلستان

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات گلستان گفت: امسال ۲۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی در استان گلستان تولید شده است

محسن یحیایی ظهر امروز در بازدید اصحاب رسانه از مراکز پرورش ماهی در گفت‎وگو با خبرنگاران از افزایش 9 درصدی ماهی‎های استخوانی در استان گلستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: در تولید ماهی سفید 160 درصد و کپور 104 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشتیم و بخشی از این افزایش به واسطه پرورش ماهی در سطح استان گلستان است

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات گلستان ادامه داد: در تولید ماهی کفال 5 درصد امسال افزایش داشتیم و در استان گلستان 180 هزار و 86 کیلوگرم تولید کردیم. تولید ماهی سفید در استان گلستان 13 هزار و 752 کیلوگرم بوده و افزایش میزان تکثیر نشان دهنده تکثیر مصنوعی است که در شیلات استان گلستان اتفاق افتاده است.

وی گفت: سرانه تولید هر شرکت تولیدکننده و پرورش دهنده ماهی در استان گلستان 12 تن بوده که نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است. در حوزه صیادی نیز از هر کشتی به صورت میانگین 200 کیلوگرم صید به ثبت رسیده است.

یحیایی یادآور شد: یکی از اهداف اداره‌کل شیلات استان گلستان افزایش سرانه مصرف ماهی در استان است، با توجه به اینکه استان گلستان یک استان ساحلی بوده سرانه مصرف آن 8 کیلوگرم در طول سال برای هر گلستانی برآورد می‎شود.

وی با بیان اینکه متوسط مصرف ماهی در کشور برای هر ایرانی 8.5 کیلوگرم است، گفت: سرانه مصرف ماهی در استان گلستان نسبت به میانگین کشوری پایین‎تر است و باید برای فرهنگ‌سازی به تولید ماهی در روستاها بپردازیم

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید