چالش های پیش روی صنعت ماهیان زینتی کشور در محلات بررسی می شود

شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۵ بازدید
چالش های پیش روی صنعت ماهیان زینتی کشور در محلات بررسی می شود

مدیر شیلات استان مرکزی گفت: در حین برگزاری همایش ملی ماهیان زینتی در محلات نمایشگاه تخصصی ماهیان زینتی برگزار و کمیته تخصصی بررسی چالش های پیش روی صنعت ماهیان زینتی کشور با حضور مدیران، کارشناسان شیلات و تولیدکنندگان ماهیان زینتی 10 استان فعال در حوزه آبزیان تشکیل می شود .

حسن اکبری ضمن اعلام این خبر گفت : این همایش با حضور 400 نفر از فعالان این حوزه 29 و 30 بهمن ماه در محلات برگزار می شود.

وی افزود: همایش ملی دو روزه ماهیان زینتی با حضور معاونان وزیر جهاد کشاورزی در حوزه آبزیان و شیلات، اندیشمندان، محققان، دانشجویان و فعالان و تولیدکنندگان این صنعت برگزار خواهد شد .

وی محورهای این همایش و مقالات ارائه شده را برشمرده و افزود: این همایش در هفت محور تعریف شده که شامل تکثیر و پرورش ماهیان زینتی، تغذیه، منابع غذایی و غذای زنده، مدیریت بهداشت و بیماری ماهیان زینتی، ژنتیک و اصلاح نژاد، فناوری های نوین در سیستم های پرورش و تکثیر، بیولوژی و فیزیولوژی ماهیان، مدیریت، اقتصاد و بازاریابی ماهیان و چالش و فرصت‌هاست .

اکبری در خصوص تعداد مقالات ارائه شده به دبیرخانه علمی این همایش گفت: تاکنون 100 مقاله به دبیرخانه علمی این همایش ارائه شده و حدود 66 مقاله پذیرفته شده که در نهایت حدود 30 مقاله طی دو روز همایش ارائه خواهد شد .

وی در ادامه افزود: مقالات راه یافته به بخش نهایی در حوزه های گیاهان آکواریومی، بهداشت و بیماری ماهیان زینتی، تکثیر و پرورش ماهیان زینتی، مباحث اقتصادی صنعت ماهیان زینتی و کارگاه های تولید ماهیان زینتی تدوین شده اند .

مدیر شیلات استان مرکزی برنامه های این همایش را تشریح کرده و بیان کرد: در روز اول پس از افتتاح همایش، حضور استاندار مرکزی، رییس سازمان شیلات ایران، رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و رییس سازمان دامپزشکی کل کشور سخنرانی خواهندکرد. عصر روز اول ارائه مقالات صورت گرفته و کارگاه های آموزشی برگزار می شود و اختتامیه همایش ساعت 17 روز 30 بهمن ماه خواهد بود .

اکبری در ادامه افزود: در حین برگزاری همایش، نمایشگاه تخصصی ماهیان زینتی برگزار و کمیته تخصصی بررسی چالش های پیش روی صنعت ماهیان زینتی کشور با حضور مدیران، کارشناسان شیلات و تولیدکنندگان ماهیان زینتی 10 استان فعال در حوزه آبزیان تشکیل می شود .

وی با اشاره به حضور دکتر بهلر ایتالیایی صاحبنظر در صنعت ماهیان زینتی خاطرنشان کرد: دکتر بهلر روش های نوین تولید و تکثیر ماهیان زینتی را تشریح خواهد کرد و در خاتمه نیز مشاور شهرک ماهیان زینتی محلات آخرین مطالعات انجام شده در خصوص شهرک ماهیان زینتی درحوزه تهیه نقشه ها، سرمایه گذاری و جنبه های اقتصادی آنرا ارائه خواهد کرد .

مدیر شیلات استان مرکزی در خاتمه از برگزاری نمایشگاه توانمندی های شهرستان محلات، برگزاری تورهای محلات گردی و چاپ و ارائه لوح فشرده مقالات ارائه شده در حاشیه این همایش خبر داد

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید