لزوم بهره وری ازسدهای استان کرمانشاه برای اشتغالزایی درحوزه شیلات

پنج‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۷۰ بازدید
لزوم بهره وری ازسدهای استان کرمانشاه برای اشتغالزایی درحوزه شیلات

معاون استاندار کرمانشاه با اشاره به رشد بارندگی های اخیر در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل بر لزوم بهره وری از سدهای استان برای اشتغالزایی در حوزه شیلات تاکید کرد

رضا رحیمی چهارشنبه در نهمین کارگروه توسعه و اقتصادی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر با تلاش های اداره شیلات، کشاورزی و دستگاه های حامی در همه سدهای استان پرورش ماهی در قفس صورت می گیرد.

وی افزود: این نوعی کار جهادی و اقتصاد مقاومتی است که در هر سدی زمینه اشتغال ۱۰ تا ۳۰ نفر فراهم شده است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه خاطر نشان کرد: با توجه به بارندگی های اخیر که نسبت به میانگین بلند مدت ۲ درصد رشد داشته است سدها بسیار مستعد برای امر پرورش ماهی هستند که باید از آن بهره لازم را ببریم.

رحیمی تصریح کرد: باید استفاده بهینه از آب را برای اقشار مردم فرهنگ سازی کنیم تا بتوانند از این نعمت الهی نهایت استفاده را ببرند.

وی با بیان اینکه باید وقت را غنیمت بشماریم، گفت: کشاورزان باید بدانند برای هر دانه گندم آبیاری مناسب داشته باشند می توانند ۱ تن گندم مازاد برداشت کنند و همین امر سبب می شود معیشت یک خانواده فراهم شود.

این مسئول اظهار داشت: متاسفانه در کشور ایران با توجه به هزینه های هنگفت برای سد و کانال اما آبی روی زمین وجود ندارد و از آن برای مصارف کشاورزی استفاده بهینه نمی شود.

وی در پایان، جهت بهره برداری هرچه بیشتر از سدهایی مثل زاگرس، جامیشان و ... خواستار احداث شبکه های پایین دستی سدهای استان شد.

منبع : منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید