5 طرح کشاورزی در هرمزگان به بهره برداری رسید

شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۷۳ بازدید
5 طرح کشاورزی در هرمزگان به بهره برداری رسید

در سفر دو روزه رئیس جمهور دکتر روحانی به هرمزگان، 449 پروژه عمرانی و تولیدی در زیربخش های شیلات ، آب وخاک ، صنایع تبدیلی و تکمیلی و طرح های گلخانه ای با اعتباری بیش از 347 میلیارد تومان در قالب 5 طرح کشاورزی به بهره برداری می رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در حاشیه آغاز عملیات اجرایی طرح شبکه آبیاری نوین در استان گفت : در منطقه شمیل، یک طرح آبیاری نوین به نمایندگی از طرح 7 هزار هکتاری شبکه آبیاری نوین به بهره برداری رسید .

علی باقر زاده افزود : عملیات اجرایی پروژه آبیاری نوین در منطقه شمیل با مساحت62 هکتار با اعتباری بالغ بر 370 تومان آغاز شد.

وی عنوان کرد : در مرحله اول طرح شبکه آبیاری نوین، بیش از 15هزار اصله نهال نخل از جمله مرداسنگ ، خنیزی و کشت بافت دیری استفاده شده است.

وی اذعان کرد : در کل استان طرح آبیاری نوین در سطح 7 هزار هکتار با اعتباری بالغ بر880 میلیارد ریال اجرا می شود.

باقر زاده گفت : ارتقاء بهره وری آب ، کاهش هزینه های تولید، ارتقاء ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی و مدیریت منابع آبی استان از مهمترین اهداف اجرای طرح آبیاری نوین در استان می باشد.

وی عنوان کرد : هرمزگان از لحاظ اجرای شبکه آبیاری نوین در کشور رتبه اول را دارد.

رئیس سازمان جهاد هرمزگان با اشاره به اینکه هرمزگان با داشتن سواحل و دریا ظرفیت خوبی برای تولید آبزی پروری دارد اظهار داشت : طرح پرورش ماهی در قفس با هدف استفاده حداکثری از منابع آبی، توسعه اشتغال و همچنین ظرفیت سازی صادراتی محصولات شیلاتی در استان اجرا شده است .

این مقام مسئول گفت : تا پایان سال 95 مقدار 4 هزار تن تولید شیلاتی از این طریق انجام شد که در سالجاری به 7 هزار تن افزایش یافت .

باقر زاده خاطرنشان کرد : مرحله دوم سایت پرورش ماهی در قفس با ظرفیت اسمی 5 هزار تن و بهره برداری3500 تن با سرمایه گذاری 96 میلیارد تومان و اشتغال زایی 60 نفر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در استان هرمزگان سالیانه بیش از 60 هزار تن محصول گندم تولید می شود اظهار داشت : عملیات اجرایی ساخت سیلوی گندم استان در شهرستان حاجی آباد از ابتدای سالجاری آغاز شد و این طرح با پیشرفیت فیزیکی 100درصدی به بهره برداری رسید .

باقرزاده گفت : این سیلو دارای6 کندو با ظرفیت ذخیره سازی سالیانه 50 هزار تن گندم می باشد.

وی ادامه داد: سیلوی گندم استان در زمینی به مساحت 40 هزار مترمربع با سرمایه گذاری 18میلیارد تومان بخش خصوصی احداث شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه توسعه فضاهای گلخانه ای با هدف مدیریت منابع آبی از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی استان است، اظهار داشت : عملیات اجرای احداث شهرک گلخانه ای در مساحت57 هکتار با 36 واحد گلخانه ای آغاز شد .

باقر زاده بیان داشت : این طرح با هدف توسعه کشت های گلخانه ای ، مدیریت مصرف آب ، کاهش هزینه های تولید، تولید محصول سالم و صادراتی در استان اجرا می شود.

وی افزود : در این مرحله تولید محصول سبزی و صیفی 5 هزار تن بطور سالیانه خواهد بود

باقر زاده خاطر نشان کرد : این شهرک گلخانه ای در محدوده اراضی سد شمیل واقع در 70 کیلومتری شمال شرقی شهر بندرعباس واقع شده که منبع آبی آن سد شمیل ونیان با ذخیره 160میلیون متر مکعب می باشد

منبع : برنا

دیدگاه خود را بیان کنید