تولید ۴ میلیون قطعه ماهی زینتی در آبیک

پنج‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۱۱۴ بازدید

تولید ۴ میلیون قطعه ماهی زینتی در آبیک

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آبیک از تولید بیش از چهار میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه انواع ماهی زینتی در شهرستان آبیک خبرداد.

علی همت زاده با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر ۱۳ واحد تکثیر و پرورش ماهیان زینتی آب شیرین در این شهرستان فعال هستند که از این تعداد سه واحد به صورت کارگاه‌های مستقل تولیدی و مابقی در قالب کارگاه‌های خرد مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: همچنین کارگاه‌های کوچک خانگی در سطح این شهرستان فعال است که بدنبال ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن این واحدها در قالب مشاغل خانگی هستیم.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آبیک اظهار کرد: این شاخه از آبزی پروری به دلیل هزینه‌های پایین جهت راه اندازی، نیاز به سرمایه کم و فضای کوچک جهت فعالیت، می‌تواند یکی از زمینه‌های مهم اشتغالزایی به ویژه در مناطق روستایی باشد و زمینه اشتغال جوانان و زنان روستایی را فراهم کند.

همت زاده بیان کرد: وجود شرایط مناسب برای تولید ماهیان زینتی در این شهرستان از جمله فراهم بودن شرایط مناسب فروش به دلیل نزدیکی به پایتخت و بازارهای مصرف عمده، بهره‌مندی بهره‌برداران از آموزش بستر مناسبی برای فعالیت را فراهم کرده است.

منبع : ایلنا

دیدگاه خود را بیان کنید