تکثیر بچه ماهیان استخوانی در جویبار

چهار‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۱۲۲ بازدید

تکثیر بچه ماهیان استخوانی در جویبار

تکثیر طبیعی ۷ میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی سفید و کپور در جویبار آغاز شد

رییس شیلات شهرستان جویبار از تکثیر طبیعی ۷ میلیون قطعه بچه ماهی از پنچ پره صیادی و دو رودخانه سیاه‌رود و چپکرود جویبار در دریای مازندران خبر داد.

سلیلی افزود : طرح کمک به تکثیر و زاد ولد طبیعی ۵ میلیون قطعه بچه ماهی سفید در ۵ شرکت تعاونی در ۱۷ کیلومتر از ساحل شهرستان جویبار با احداث حوضچه در کنار ساحل انجام شده است که در مقایسه با پارسال یک میلیون قطعه بچه ماهی سفید افزایش دارد.
او گفت: در دو رودخانه منتهی به دریا(رودخانه سیاهرود و چپکرود) با اختصاص ۳۰۰ مترمربع دهنه رودخانه تکثیر دو میلیون قطعه بچه ماهیان کپور هم در دست اقدام است و تا یک ماه آینده بچه ماهیان در دریا رهاسازی می‌شوند.
رییس شیلات شهرستان جویبار بیان کرد: واحد تکثیر بچه ماهیان شهید رجایی ساری سالانه بیش از ۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی سفید و کپور را در منطقه آبهای ساحلی در جویبار رهاسازی می کند.

سلیلی ادامه داد پارسال ۶۵۴ تن انواع ماهیان استخوانی در آبهای ساحلی جویبار صید شده که به نسبت فصل صید گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.
او علت افزایش صید را افزایش تکثیر طبیعی وشیل گذاری در نوار ساحلی جویبار اعلام کرد که از ۵ سال گذشته با مشارکت صیادان آغاز شده است.

در شهرستان جویبار ۵ شرکت تعاونی پره ماهیگیری صیادی وجود دارد که ۵۰۰ نفر در این بخش مشغول به کار هستند

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید