توسعه پرورش ماهي در قفس

یک‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۷۸ بازدید
توسعه پرورش ماهي در قفس

رئيس سازمان شيلات: تا پايان برنامه ششم توسعه و سال 1404 ،حدود 400 هزار تن پرورش ماهي در دريا خواهيم داشت

حسن صالحي در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری بين سازمان شيلات و محيط زيست براي پرورش ماهي در قفس با حضور وزیر جهاد کشاوری گفت: متوسط مصرف سرانه آبزيان در دنيا، 20 كيلو گرم و در ايران 11كيلو گرم است كه براي جبران اين تفاوت يا بايد توليد­ كنيم يا وارد.

معاون وزير گفت: در راستاي سياست هاي اقتصاد مقاومتي، افزايش توليد آبزيان، امنيت غذايي و همچنين شرايط كم آبي در كشور، شرايط را براي توسعه آبزي پروري در كشور فراهم كرديم به همين منظور براي استفاده بهينه از آبهاي دريا در چارچوبي، تفاهم نامه پرورش ماهي در قفس­ در دريا را با همكاري سازمان محيط زيست امضاء كرديم.

او با اشاره به اينكه در سال 96 نيز 400 هزار و 50 تن آبزيان را در دريا در قفس توليد شد ادامه داد: براساس اين تفاهم نامه قرار شد تا پايان سال 1400 حدود 200 هزار تن پرورش ماهي در دريا­ توليد شود.

صالحي با بيان اينكه بيش از 50 درصد توليد ماهي در قفس با هدف صادراتي است گفت: تاكيد نوع پرورش ماهي بر گونه هاي بومي است كه در درياي شمال و جنوب بيش از 150 گونه را مشخص كرديم.

صالحي افزود: پرورش ماهي در قفس اجرايي شده است و با مطالعات انجام شده كار توليد براي سرمايه گذاران در اين بخش تسهيل شده است و تاكنون با توليد 230 هزار تن موافقت اصولي براي پرورش ماهي در قفس صادر شده است.

رئيس سازمان شيلات گفت: با مطالعات و پهنه بندي، براي سرمايه گذاران شفافيت ايجاد مي شود بطور مثال ما مي گويم تا 10 سال آينده هدف ما توليد 400 هزار تن ماهي در قفس است و شرايط براي سرمايه گذاران مهيا است.

صالحي افزود: مطالعات براي پهنه هاي توليد ماهي در قفس در دريا به نوعي آمايش سرزمين است كه نقاط مناسب پرورش ماهي در دريا و خشكي را در يك آمايش متقابل سرزمين با مشاركت سازمان بنادر و دريانوردي و محيط زيست ايجاد كرديم.

او گفت: در بحث ارزيابي دريايي امروز مجوز هاي صيادي ما براساس قانون شيلات است ما در بحث هاي بيولوژي، دانش و اطلاعات كافي داريم.

منبع : شبکه خبر

دیدگاه خود را بیان کنید