کارخانه تولید خوراک آبزیان در محلات راه اندازی می شود

سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۸۲ بازدید

کارخانه تولید خوراک آبزیان در محلات راه اندازی می شود

فرماندار شهرستان محلات از احداث و راه اندازی کارخانه تولید خوراک آبزیان با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ تن در این شهرستان خبر داد.

حسن قمری پیش از ظهر سه شنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی که با رویکرد بررسی مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی شهرستان محلات با حضور استاندار در این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در کنار سنگ و گل و گیاه، محلات نخستین تولید کننده آکواریوم در کشور و خاورمیانه است و طی سال گذشته بیش از ۵۰هزار عدد آکواریوم به کشورهای ترکیه، افغانستان، عراق و امارات صادر کرده که با ارزآوری، حدود ۹۰درصد از سهم صادرات در این زمینه را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در حوزه صنعت سنگ هم محلات در کشور و خاورمیانه در کنار گل و گیاه از جایگاه خاصی برخوردار است، ۷۵ معدن سنگ این منطقه با استخراج دو میلیون تن سنگ تراورتن، به طور سالانه دو درصد از سنگ تزئینی و ۱۲ درصد سنگ تراورتن دنیا را تامین می کند.

قمری بیان داشت: همچنین ۲۵۰ واحد فرآوری سنگ با فرآوری هشت تن در سال سنگ تزئینی با اشتغال شش هزار نفر در این صنعت فعال هستند.

فرماندار محلات در بخش گل و گیاهان محلات هم عنوان کرد: ۹۰۰ هکتار اراضی زیر کشت گل شامل ۳۵۰ هکتار گلخانه ای و ۵۵۰ هکتار فضای باز در محلات با ۷۰۰ واحد تولیدی گل و گیاه وجود دارد.

وی در حوزه ماهیان زینتی هم اظهار داشت: یازده واحد تولیدی فعال در محلات در این زمینه وجود دارد که سالانه یازده میلیون قطعه ماهیان زینتی در این واحدها تولید می شود.

فرماندار محلات نیاز به ترانس برق برای واحدهای گلخانه ای متقاضی، نیاز به تخصیص اعتبارات مربوط به تجهیزات پایانه گل و گیاه به میزان هشت میلیارد ریال، قیمت بالای امتیاز آب نمایشگاه دائمی گل و گیاه محلات، تامین اعتبارات برای پوشش لاستیکی حوضچه سوم، مشکلات شرکت آبزی پروری با دستگاه های اجرایی، طولانی شدن روند تشکیل کمیسیون واگذاری اراضی و... را بخشی از مشکلات فعالان اقتصادی شهرستان محلات بر شمرد
منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید