صیادان کشور برای اولین بار بیمه تکمیلی می‌شوند

چهار‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۸۵ بازدید
صیادان کشور برای اولین بار بیمه تکمیلی می‌شوند

کاکولکی گفت: برای اولین بار در کشور بیمه تکمیلی صیادان با همکاری اتحادیه صیادی، حداکثر ظرف یک ماه آینده، صورت خواهد گرفت.

شاپور کاکولکی، معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات در نشست خبری که صبح امروز برگزارشد، با اشاره به وضعیت صید و صیادی در آبهای شمال و جنوب کشور اظهار کرد: براساس آخرین برآوردها میزان کل صید کشور در سال گذشته 678 هزارتن است که حدود 290 هزارتن صید تن ماهیان و شبه ماهیان، 82 هزارتن موتو و ساردین، 235 هزارتن کف زیان و 12 هزارتن پیش بینی صید میگو است که نسبت به سال گذشته 3 هزارتن افزایش را خواهیم داشت.

به گفته وی؛ میزان صید ماهیان استخوانی در آب های شمال 12 هزار تن و کیلکا 22 هزار تن در آب های شمال خواهد بود

کاکولکی ادامه داد: سال گذشته در کشور 43 درصد صید به تن ماهیان اختصاص داشته است، در حالیکه در دنیا تنها 8 درصد صید به این امر اختصاص دارد.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه های پیش رو معاونت صید گفت: استفاده از شناورهای لانگ لاینر برای صید تن ماهیان، افزایش 80 هزار تن صید تن ماهیان تا پایان برنامه، استفاده از روش رشته قلاب برای صید ماهیان به منظور جلوگیری از صید غیرمجاز، تربیت ملوان های آموزش دیده ایرانی، بهره گیری از مکانیزاسیون ناو صنعتی روز دنیا،کاهش رسیدگی به تخلفات، راه انداطی سیستم دریاب شناورهای صیادی از جمله برنامه های معاونت به شمار می رود.

به گفته معاونت صید و بنادر ماهیگیری برای اولین بار در کشور بیمه تکمیلی صیادان با همکاری اتحادیه صیادی حداکثر ظرف یک ماه آینده صورت خواهد گرفت تا نگرانی جامعه صیادی به پایان برسد.

وی با اشاره به اینکه گردش مالی در حوزه صید 4 هزار و 600 میلیارد تومان است، بیان کرد: در 40 سال گذشته در بنادر به قیمت امروز تنها 2 هزار و 800 میلیارد تومان هزینه شده که این امر بیانگر اهمیت اقتصادی و تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی در این حوزه است

منبع : اکونومیست

دیدگاه خود را بیان کنید