اسکله خورخان قبل از هفته دولت آماده بهره‌برداری می‌شود

پنج‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۷۹ بازدید
اسکله خورخان قبل از هفته دولت آماده بهره‌برداری می‌شود

رئیس شیلات شهرستان دیّر گفت: اگر شرایط جوی اجازه دهد به طور قطع تا قبل از شهریور امسال شمع‌کوبی اسکله خورخان و فاز اول عملیات احداث اسکله پایان می‌پذیرد و قایق‌ها به صورت موقت می‌توانند از آن استفاده کنند.

عقیل امینی امروز در شهرستان دیر اظهار داشت: اگر شرایط جوی اجازه دهد به طور قطع تا قبل از شهریور امسال شمع‌کوبی اسکله خورخان و فاز اول عملیات احداث اسکله پایان می‌پذیرد و قایق‌ها به صورت موقت می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی با بیان این که تأسیسات بندری بعد از آماده‌سازی فاز اول اسکله احداث می‌شود، افزود: فاز دوم و ادامه تکمیل اسکله با توجه به این که با شرایط جوی ارتباط زیادی ندارد سریع‌تر انجام می‌شود و در این زمینه مشکلی ایجاد نخواهد شد.

رئیس شیلات شهرستان دیّر با تأکید بر این که یکی از مطالبات مهم مردم بردخون ساخت بندر صیادی و اسکله خورخان است، اضافه کرد: همه تلاش خود را به کار می‌گیریم که پیمانکار با سرعت کارش را ادامه دهد و امیدواریم با شرایط جوی مناسب، اسکله خورخان در زمان مقرر به بهره برداری برسد و انتظار چندین ساله مردم و صیادان منطقه محقق شود.

امینی ادامه داد: قایق‌های صیادی که در منطقه خورخان مستقر هستند در موقع جزر برای رفتن به دریا و موقع تخلیه محصول صید شده خود دچار مشکلات زیاد هستند.

وی عنوان کرد: به دلیل این که صیادان باید مسافتی در زمستان و تابستان تا رسیدن به شناور خود در آب راه بروند دچار بیماری در ناحیه پاها می‌شوند که به همین دلیل احداث اسکله خورخان یکی از ضروریات این منطقه محسوب می‌شود.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید