جایگاه سوم گلستان در تولید میگو در کشور

یک‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۷۰ بازدید
جایگاه سوم گلستان در تولید میگو در کشور

مدیرکل شیلات گلستان از تولید هزار و ۹۶۰ تن میگو در سال ۹۶ در گلستان خبر داد

سید جواد قدس علوی مدیرکل شیلات گلستان در نخستین جلسه کارگروه میگو استان گلستان در سال ۱۳۹۷ گفت: گلستان با کسب رتبه سوم تولید میگو در سطح کشور نشان می‌دهد استعداد فراوانی در پرورش آبزیان دارد.
وی افزود: ۶ واحد عمل آوری میگو استان ۵ هزار تن ظرفیت دارد وبا توجه به ظرفیت استان در این زمینه تلاش می‌کنیم با افزایش مراکز عمل آوری و رفع موانع صادرات میگو، ارزش افزوده محصولات را در داخل استان حفظ کرده و در همین راستا اولین پایانه صادراتی در گمیشان در هفته دولت سالجاری راه اندازی خواهد شد

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۲۲.۵ میلیارد تومان در حوزه زیر ساخت‌های شیلاتی استان هزینه شد و امروز ۹۰ درصد برق کشی‌ها در لاین‌های مجتمع پرورش میگو گمیشان انجام شده است.


مدیرکل شیلات گلستان همچنین گفت: رعایت مسایل بهداشتی یک موضوع ملی است و باید با همکاری دامپزشکی دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود و دستگاه‌های نظارتی نیز به ما و تولیدکنندگان کمک کنند.

وحید معدنی مدیرکل دفتر میگو و سایر آبزیان آب شور شیلات ایران نیز در این جلسه گفت: تولید ۳۲ هزار تن میگو در کشور با کیفیت صادراتی در سال ۹۶ اتفاقی مثبت است و رشد تولید میگو حاصل تعامل تمامی فعالان این عرصه اعم از تولید کنندگان، شیلات و دامیزشکی است و باید در کنار هم ضمن ادامه این روند تعامل زمینه پایداری تولید را فراهم آوریم.

وی ادامه داد: توافقات در فاز ۴ هزار هکتاری مجمتع پرورش میگو گمیشان مناسب بوده است و مطالعات فاز دوم این مجتمع به وسعت ۶ هزار هکتار به پایان رسیده است.


وی افزود: با تعامل مناسب با دامپزشکی صدور کد IR برای مراکز عمل آوری در دست اقدام است تا از این پس صادرات از مبدا استان انجام و از این طریق ارزآوری مستقیم برای استان حاصل شود

منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید