10هزارتن میگوی بوشهر به خارج صادر شد

دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۷۳ بازدید
10هزارتن میگوی بوشهر به خارج صادر شد

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت:از مجموع 13 هزار تن میگوی پرورشی تولیدی در این استان در سال گذشته 10 هزار تن به کشورهای خارجی صادر شد.

مرتضی بحرانی روز یکشنبه درحاشیه بازدید معاون سیاسی استانداری بوشهر از مرکز تکثیر میگوی ارغوانی و تشخیص و بررسی بیماریهای میگو افزود:مرکز تکثیر میگوی ارغوانی و تشخیص و بررسی بیماریهای میگوی این استان تولید کننده بچه میگوی مزرعه های پرورش میگو در استان است.
وی یادآورشد: استان بوشهر با داشتن ظرفیت مهم پرورش آبزیان، قطب تولید میگوی پرورشی در کشور است.
بحرانی اضافه کرد: از نیمه اردیبهشت ماه عملیات پرورش میگو با ذخیره سازی لارو میگو در استخرهای پرورش در استان آغاز و زمان برداشت این آبزی از استخرها اواخر شهریورماه است.

بحرانی افزود: در آزمایشگاه مرکز تشخیص و بررسی بیماریهای میگو در بوشهر ضمن بررسی و شناسایی بیماری‌ها بر روی تشخیص انواع بیماری‌ها مطالعه و پژوهش می ‌شود.
وی گفت: برای تشخیص و جلوگیری از بروز بیماری میگوی پرورشی در دوره تکثیر و پرورش میگو بیش از پنج هزار آزمایش پی سی آر بر روی میگوهای مولد، پست لارو، غذای میگو و میگوهای پرورشی انجام شده است.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر نیز گفت:در راستای تولید آبزیان سالم و مرغوب شرایط امنیت زیستی درمزارع پرورش میگوی این استان باید فراهم شود.
مجید خورشیدی افزود:رعایت شرایط امنیت زیستی در مزرعه های پرورشی و تکثیر میگو باید مورد توجه قرار گیرد.
وی یادآورشد: یکی از توانمندیهای استان بوشهر پرورش آبزیان از جمله ماهی و میگو است که تقویت زیرساخت‌های تولیدی در این بخش ضروری است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر ارتقای توان علمی در عرصه پرورش آبزیان برای مقابله با رخدادها از جمله بیماریها و آفت ها را مورد تاکید قرار داد.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید