تولید بچه ماهی در زنجان 11 درصد رشد یافت

سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۷۴ بازدید
تولید بچه ماهی در زنجان 11 درصد رشد یافت

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: تولید بچه ماهی قزل آلا در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن رشد 11.42 درصدی یافت.

منصور حقی راد روز سه شنبه افزود: در سال گذشته 13 میلیون و 800 هزار قطعه بچه ماهی استان زنجان تولید شد که این میزان تولید در سال 95 حدود 12 میلیون و 385 هزار قطعه بود.
وی اظهار کرد: بچه ماهی قزل آلا در 11 مزرعه استان تولید می شود و به ازای هر یک میلیون قطعه تولید سه نفر به طور مستقیم مشغول به کار هستند.
حقی راد یادآوری کرد: بچه ماهیان سردآبی تولیدی در استان زنجان با وزن بالای پنج گرم در مزارع پرورش ماهی قزل آلا رها سازی می شود.

استان زنجان 816 مزرعه پرورش ماهی دارد که 2 هزار و 129 نفر در این زمینه مشغول به کار هستند.
شهرستان های ماهنشان، زنجان، ایجرود، طارم، خدابنده، ابهر، سلطانیه و خرمدره به ترتیب بیشترین تولید ماهیان سردآبی و گرم آبی استان زنجان را به خود اختصاص داده اند.
ماهیان تولیدی این استان انواع گرم آبی اعم از کپور معمولی، سرگنده، نقره ای و علفخوار، شاه میگو و ماهیان سردآبی شامل قزل آلا است.
این استان در منطقه شمالغرب کشور در مقایسه با استان هایی که در این منطقه از منابع آبی چند برابری برخوردار هستند، رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی را به خود اختصاص داده است.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید