ذخیره سازی ۱.۵ میلیارد بچه میگو در استخرهای پرورشی بوشهر آغاز شد

یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۸۲ بازدید
ذخیره سازی ۱.۵ میلیارد بچه میگو در استخرهای پرورشی آغاز شد

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان دامپزشکی استان بوشهر گفت: ذخیره سازی ۱.۵ میلیارد قطعه بچه میگو در استخرهای پرورشی در سواحل استان بوشهر آغاز شد

حسین احمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر از آغاز اجرای فصل تکثیر و پرورش میگو در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: هرساله اردیبهشت ماه عملیات تکثیر و پرورش میگو در استان بوشهر آغاز می‌شود که امسال هم تولید کنندگان این حوزه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ذخیر سازی بچه میگوها در مزارع پرورشی استان آغاز شد افزود: تامین بچه میگو مورد نیاز استخرهای پرورشی استان در 12 مرکز تکثیر فعال استان بوشهر انجام می‌شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان دامپزشکی استان بوشهر تصریح کرد: از نیمه دوم سال 96 و همزمان با فعالیت مولد سازی در مراکز تکثیر، نظارتهای بهداشتی، پایش و نمونه برداریهای لازم انجام و آزمایشات و تستهای PCR بر روی نمونه صورت پذیرفت تا در نتیجه محصولی با حداکثر اطمینان از لحاظ سلامت بهداشتی به مزارع پرورش ارسال شود.

احمدی با بیان اینکه فعالیت مزارع پرورش میگو منوط به رعایت تمامی ضوابط بهداشتی مورد تائید کارشناسان ناظر دامپزشکی و شیلات استان است خاطر نشان کرد: پس تائید اکیپ نظارت بهداشتی مذکور، مجوز لازم برای فعالیت مزارع پرورش میگو در استان بوشهر صادر می‌شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان دامپزشکی استان بوشهر تاکید کرد: با توجه به احتمال بروز خطر بیماری‌های نوظهور جدید در صنعت پرورش میگوی جهان مانند بیماریهای AHPND , EHP و سندروم مرگ ناگهانی نباید از نظر دور داشت‌.

وی از ذخیره سازی 1.5 میلیارد قطعه بچه میگو در استخرهای پرورشی خبرداد و گفت: پیش بینی میشود تا پایان فصل لاروریزی، میزان ذخیره سازی بچه میگو در استخرهای پرورشی به 1.5 میلیارد قطعه بچه میگو در 4 هزار هکتار اراضی ساحلی برسد.

احمدی با بیان اینکه تولید میگو پرورشی تا شهریورماه ادامه دارد افزود: پیش بینی می‌شود بیش از 15 هزار تن میگوی پرورشی در استخرهای ساحلی استان بوشهر تولید شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان دامپزشکی استان بوشهر با تاکید بر رعایت اصول ایمنی در پرورش میگو افزود: انتظار میرود پرورش دهندگان با رعایت مواردی همچون ارتقای سطح مدیریت مزارع، رعایت اصول امنیت زیستی، رعایت تراکم در ذخیره سازی، تغذیه مناسب و استفاده از تقویت کنندههای سیستم ایمنی آبزی، گزارش دهی به موقع موارد احتمالی تلفات برای تشخیص سریع‌تر و اقدامات پیشگیرانه متعاقب آن سال موفق و با تولید با کیفیت و کمیت مناسبی را برای این صنعت رقم بزنند

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید