همکاران میتوانند از اینجا مشکلات و تنگناهای فعالیت های شیلاتی شخصی و منطقه ای خود را جهت اطلاع مسئولین مربوطه ارسال نمایند
کلیه فعالان شیلاتی از اینجا میتوانند تصاویر و ویدئو های جالب شیلاتی را ارسال کنند که به نام خودشان ثبت و در معرض تماشای همکاران گذاشته شود.
حضور شما در پایگاه اینترنتی ایران آکوا iranaqua.ir
از اینجا رایگان فعالیت های شیلاتی خود را به همکاران و علاقه مندان بیشتر معرفی کنید
کارشناسان و متخصصین محترم علوم شیلاتی از اینجا میتوانند نسبت به معرفی و ارتباط بیشتر با همکاران شیلاتی اقدام کنند
همکاران شیلاتی میتوانند از اینجا اخبار صنف شیلاتی خود را ارسال و منتشر کنند
ایران آکوا iranaqua.ir اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران
نماینده مردم بندرعباس در مجلس، گفت: علی رغم وجود امکاناتی مانند جی پی اس به دلیل اینکه افراد دارای مجوز صید با کشتیهای صنعتی افرادی خاص، دارای ارتباط و یا بازنشسته سازمان شیلات هستند، کنترلها صورت نمیگیرد |
|
احمد مرادی در خصوص صید، توسط کشتیهای بزرگ صنعتی در دریاهای جنوب کشور، اظهار داشت: صیادان سنتی باید مورد حمایت و پشتیانی قرار بگیرند که متاسفانه در حال حاضر این اتفاق صورت نمیگیرد، صیادان سنتی که به قصد صیادی به دریا میروند دست خالی بازمیگردند که علت آن را از بین رفتن ذخایر دریا توسط کشتیهای صنعتی میدانند. |
|
60 درصد صید کشور در استان هرمزگان صورت میگیرد نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از بین رفتن ذخایر دریا باعث میشود صیادان سنتی متضرر و با فروش شناورهای خود به دنبال شغلهای کاذب موجود در جامعه حرکت کنند، گفت: استان هرمزگان پایه صید و صیادی در کشور است و حداقل 60 درصد از صید کل کشور در این استان صورت میگیرد. شیلات امکان کنترل محل صید کشتیهای بزرگ صنعتی را ندارد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات صیادان استانهای هرمزگان، بوشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان مشابه است، ادامه داد: شیلات در خصوص صیادی کشتیهای برزگ صنعتی اعلام میکند که مجوز آنها صید در آبهای دور است و در ساحل نیست که این موضوع با توجه به ضعف این سازمان در نظارت و کنترل در نبود امکانات نمیتواند صحیح باشد. مجوز صید با کشتیهای صنعتی به افرادی خاص داده شده است وی با تاکید بر اینکه سازمان شیلات بارها اذعان کرده است که یگان حفاظت آنها ضعیف است و امکان کنترل محل صید را ندارد، عنوان کرد: علی رغم وجود امکاناتی مانند جی پی اس به دلیل اینکه افراد دارای مجوز صید با کشتیهای صنعتی افرادی خاص، دارای ارتباط و یا بازنشسته سازمان شیلات هستند کنترلها صورت نمیگیرد. عمده کشتیهای صنعتی صید ماهی چینی هستند این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر مجموعههای کشتیسازی های بوشهر و بندرعباس به دلیل نبود سفارش در حال تعطیلی هستند اما با حدود 40 کشتی خارجی که عمدتا چینی هستند قرارداد صید امضاء شده است، تصریح کرد: بخشی از صید صورت گرفته توسط این کشتیها نیز به کشور چین میرود. روش صید کشتیها صنعتی ترال و کفروب است عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه در این خصوص سوالی را از وزیر جهاد کشاورزی با این موضوع که علت اعطای مجوز صید به کشتیهای صنعتی با مالکیت شرکتهای چینی چیست را طرح و ارائه کردهام، گفت: روش صید این کشتیها ترال و کفروب است و از طریق ماهواره گلههای ماهی شناسایی میکنند، تورهای این کشتیها بهگونهای است که ریز و درشت را جمع میکند. سازمان شیلات با نوع صید کشتیها موافق است نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی درخصوص اینکه شیلات اعتراضی به این سبک صید ندارد، اظهار داشت: سازمان شیلات با این نوع صید موافقت دارد و اعلام میکنند که این ماهیها یال اسبی هستند در حالی که این گونه ماهیها غذای سایر انواع محسوب میشوند. پنج سال آینده چیزی برای صید در دریا وجود ندارد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه طی پنج سال گذشته تعداد کشتیهای صنعتی صید ماهی در دریاهای جنوب کشور افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: با ادامه این روش صید و قاچاق مرجانها تا پنج سال آینده هیچ چیزی در دریا وجود ندارد و تجارتی نیز با توجه به وضعیت دلار صورت نمیگیرد منبع : خانه ملت |