پرورش ماهیان بومی و استقرار ۵۰۰ زیستگاه مصنوعی در دستور کار شیلات قرار گرفت

پنج‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۱۲۶ بازدید

پرورش ماهیان بومی و استقرار ۵۰۰ زیستگاه مصنوعی در دستور کار شیلات قرار گرفت

مدیرکل شیلات خوزستان گفت:توجه به پرورش ماهیان بومی و استقرار ۵۰۰ زیستگاه مصنوعی از جمله برنامه های اداره کل شیلات خوزستان در سال جاری است

فتح‌اله ابوعلی به بیان برنامه‌های شیلات خوزستان در سال جهش تولید اشاره کرد و اظهار داشت: طراحی سیستمی با مصرف بهینه انرژی جهت مکانیزه کردن واحدهای آبزی پروری ، توجه به پرورش ماهیان بومی و استقرار 500 زیستگاه مصنوعی از جمله برنامه‌های اداره کل شیلات خوزستان در سال جاری است.

وی افزود: مهمترین برنامه محوری ما در امسال تصویب نهایی سند توسعه شیلات خوزستان است که با زحمات تمام مدیران و کارکنان کنونی و اسبق شیلات خوزستان شکل گرفت.

مدیرکل شیلات خوزستان بر اجرای سیاست راهبردی توسعه صنعت ابزی پروری در دریا و خوریات نیز تاکید کرد و گفت : توسعه پروژه پرورش ماهی در قفس در دریا و همچنین جلب سرمایه گذار برای سایت‌های پرورش میگو و ماهیان دریابی در سواحلی که مکان‌یابی آنها انجام شده اهم برنامه‌های ما در سال جاری است.

ابوعلی خاطر نشان کرد : درسال جاری پرورش متراکم ماهی ، کشت تلفیقی ماهی و محصولات زراعی ، باغی و گلخانه‌ای ، توسعه پرورش ماهی در استخرهای چند منظوره و دو سایت مهم پرورش ماهی متراکم درسطح استان نیز از اولویت‌های اداره کل شیلات استان است ‌و پی گیر رفع مشکلات مجتمع پرورشی چوئبده و فعال کردن آن هستیم.

وی بر لزوم توجه به بنادر ازجمله ایجاد بندر صیادی جزیره مینو تاکید کرد و ادامه داد: مطالعه و پی گیری ایجاد بندر صیادی در جزیره مینو و تکمیل بنادر صیادی موجود بحرکان ،ابو خضیر . اروند اولویت ما است .

مدیرکل شیلات خوزستان افزود : چالش‌هایی با محیط زیست و وزارت نیرو داریم که سعی ما این بوده با ایجاد کارگروه‌هایی در استان و نشست‌های مشترک با حضور مقامات استان یا تخصصی بین دستگاهی مشکلات را حل کنیم ‌.

ابوعلی تصریح کرد: پیگیری راه اندازی بازارچه‌های بهداشتی فروش محصولات شیلاتی درشهرستان‌ها هستیم و نوسازی و توسعه صنایع فراوری نیز در برنامه‌های ما قرار گرفته است .

مدیر کل شیلات خوزستان عنوان کرد : تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اعم از فاز دوم مجتمع پرورش ماهی آزادگان ، مجتمع پرورشی ماهیان سردابی و همچنین خاویاری دزفول از دیگر برنامه‌های ما است .

ابوعلی گفت : تقویت و تجهیز واحد یگان حفاظت آبزیان شیلات خوزستان در حیطه‌های تامین نیروی انسانی ،تامین اعتبارات لازم واستفاده از پهپاد را هم در برنامه داریم

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید