بازسازی ذخایر آبزیان سبب حفظ انفال دریا برای نسل‌ فعلی و آینده می‌شود

پنج‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۱۲۲ بازدید

بازسازی ذخایر آبزیان سبب حفظ انفال دریا برای نسل‌ فعلی و آینده می‌شود

فرزام‌صفت با اشاره به اینکه حفظ ذخایر و افزایش توان تولید ماهی در گیلان اهداف اقتصاد مقاومتی را محقق می‌کند، گفت: بازسازی ذخایر آبزیان سبب حفظ انفال دریا برای نسل‌ فعلی و آینده می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان امروز (پنجشنبه، ۲۵ اردیبهشت) از مرکز بازسازی ذخایر و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی شهید انصاری و مرکز تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری شهید بهشتی رشت بازدید کرد.

«آرش فرزام صفت» در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران، نقش شیلات در حوزه تولید و اشتغال در استان و کشور را مهم و اساسی خواند و اظهار کرد: استمرار فعالیت‌های شیلات در زمینه بازسازی ذخایر آبزیان اقدامی ارزنده و با اهمیت در جهت حفظ انفال دریا برای نسل‌های فعلی و آینده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان این که انتظار داریم برنامه‌های شیلات گیلان در راستای حفظ ذخایر و افزایش توان تولید ماهی در استان محقق شود، تصریح کرد: نقش این بخش در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی تعیین کننده است.

وی تاکید کرد: مرکز بازسازی ذخایر شیلاتی شهید انصاری با هدف تولید بچه ماهیان استخوانی یکی از بزرگترین مراکز تکثیر ماهیان استخوانی در کشور محسوب می‌شود که کار بازسازی انواع ماهیان استخوانی به خصوص ماهی سفید را به عهده دارد.

فرزام‌صفت خاطرنشان کرد: مرکز بازسازی ذخایر شیلاتی شهید بهشتی نیز از مراکز مهم تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری در دنیا و اولین مرکز در ایران است و با هدف تولید بچه ماهیان خاویاری، ذخایر ماهیان خاویاری در جنوب دریای خزر را بازسازی می‌کند.

در ادامه این بازدید، «عظیم مدبری»، مدیرکل شیلات گیلان گزارشی از روند صید و بازسازی ذخایر آبزیان دریای خزر، محورهای اساسی فعالیت‌های شیلاتی در گیلان، نقش ارزشمند مراکز بازسازی ذخایر در حفظ و بازسازی گونه‌های نادر ماهیان خاویاری و استخوانی دریای خزر و مشکلات پیش رو، بیان کرد.

منبع : شبستان

دیدگاه خود را بیان کنید