لزوم استفاده از فناوری در حوزه آبزی پروری

شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۱۲۸ بازدید

لزوم استفاده از فناوری در حوزه آبزی پروری

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: پیشنهاد استفاده از پایش آنلاین مزارع پرورش میگو، توسعه نرم افزار‌ها و اپلیکشن‌ها مدیریت مزارع آبزی پروری و توسعه استارتاپ‌های خدماتی و فروش محصول در راستای توسعه شیلات هوشمند انجام شده اشت

عبدالرسول دریایی در شورای بخش کشاورزی افزود: هرمزگان با با تولید ۲۲ هزار و ۸۳ تُن میگو در سال ۹۸ رتبه نخست این محصول را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: ۴ درصد از تولید بچه میگوی کشور به هرمزگان اختصاص دارد که این استان با تولید ۲ هزار ۳۵۰ میلیون قطعه از مجموع ۳ هزارو ۶۹۲ میلیون قطعه بچه میگو در سال ۹۸ رتبه نخست در این زمینه را نیز به خود اختصاص داده است.
دریایی افزود: ۸ هزار ۶۷۶ هکتار از اراضی پرورش میگو در حال بهره برداری است.
مدیرکل شیلات هرمزگان در خصوص وضعیت تکثیر میگو در هرمزگان گفت: ۲۱ مرکز با ظرفیت عملیاتی تولید ۳ هزار و ۷۰۰ میلیون قطعه در حال بهره برداری هستند.
دریای افزود: ۴۲ درصد از تولید ماهی در قفس کشور نیز به این استان اختصاص دارد و همچنین رهاسازی ۵۵ میلیون قطعه بچه میگو در خلیج فارس توسط هرمزگان انجام شده است.
مدیرکل شیلات افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر نوار ساحلی با مزیت بهره گیری از خلیج فارس و دریای عمان، ظرفیت تولید ۱۱۳ هزارتن انواع ماهیان دریایی در قفس از ظرفیت‌های نوار ساحلی استان است.

منبع : صداو سیما

دیدگاه خود را بیان کنید