افزیش 12 درصدی تولید بچه ماهی قزل آلا در اصفهان

دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۱۱۱ بازدید

افزیش 12 درصدی تولید بچه ماهی قزل آلا در اصفهان

مدیر شیلات و آبزی پروری سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از افزیش 12 درصدی تولید بچه ماهی قزل آلا در سال گذشته در اصفهان خبر داد.

محمدرضا عباسی گفت: در استان اصفهان دربخش تولید بچه ماهی قزل آلا نیز به تولید 65 میلیون قطعه رسیده ایم که نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: همچنین 20 میلیون قطعه تخم چشم زده قزل آلا در استان اصفهان تولید شده است.

عباسی ادامه داد: در سال 98 با تلاش و کوشش آبزی پروران استان و با هدف تولید پروتئین ارزشمند گوشت سفید و تامین بخشی از نیازهای غذایی کشور و استان ، 10220 تن ماهی پرواری شامل کپور ماهیان و ماهی قزل آلا تولید شده است که در مقایسه با سال گذشته رشد 8 درصدی را به دنبال داشته است.

مدیر شیلات و آبزی پروری سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: علاوه بر تولید آبزیان خوراکی در استان تولید ماهیان زینتی نیز از فعالیت های اشتغالزا در استان است که در سال گذشته فعالین این بخش موفق به تولید 67 میلیون و پانصد هزار قطعه انواع ماهیان زینتی شده اند.

وی خاطر نشان کرد:همچنین تولید 200 هزار قطعه زالوی طبی و استحصال خاویار از دیگر تولیدات بخش آبزی پروری استان است.

مدیر شیلات استان اصفهان اعلام کرد: ارزش محصولات آبزی پروری استان را بالغ بر 3840 میلیارد ریال می باشد که امید است با ارائه حمایت های لازم و موثر از این بخش کشاورزی در سال جهش تولید شاهد ارتقائ کمی و کیفی تولید و رفع موانع و مشکلات به خصوص در بازار عرضه، مصرف و توسعه صادرات باشیم.

منبع : موج اصفهان

دیدگاه خود را بیان کنید