حضور فعال روسیه در نمایشگاه دام ، طیور و آبزیان ایران

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران با اشاره به افزایش تعداد شرکت‌های خارجی حاضر در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور از حضور فعال روسیه در این نمایشگاه خبر داد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران با اشاره به افزایش تعداد شرکت‌های خارجی حاضر در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور از حضور فعال روسیه در این نمایشگاه خبر داد.

سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۳۲ بازدید
حضور فعال روسیه در نمایشگاه دام ، طیور و آبزیان ایران

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران با اشاره به افزایش تعداد شرکت‌های خارجی حاضر در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور از حضور فعال روسیه در این نمایشگاه خبر داد.

مجید موافق قدیری رئیس هیات مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در نشست خبری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته ایران که امروز در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، بیان کرد: این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه تخصصی غرب آسیا است. هر ساله در نمایشگاه با کمبود فضا مواجه هستیم. متاسفانه فضای مناسب در اختیار ما قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: نمایشگاه امسال یک تفاوتی با نمایشگاه سال قبل داشت؛ از سازمان توسعه تجارت خواستیم شورای سیاستگزاری برای برپایی نمایشگاه تشکیل شود. این شورا متشکل از تشکل‌های دام طیور، هلدینگ‌های بزرگ شامل بنیاد مستضعفان و ...، صادرکنندگان نمونه و دیگر افراد مرتبط بود.

موافق قدیری گفت: نمایشگاه دام و طیور می‌تواند نقش خوبی ایفا کند تا صنعت دام و طیور از حالت بی‌صدایی خارج شود. شعار امسال نمایشگاه، «خوراک دام، محور توسعه پایدار» است.

وی اضافه کرد: میزگردهایی در این نمایشگاه برگزار می‌شود. سمینارها و فراخوان‌هایی در حوزه خوراک دام خواهیم داشت. امسال از غرفه‌دارها خواستیم دستاوردهای خود را قالب تخصصی و عمومی آماده کنند و به اطلاع عموم برسانند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران گفت: برنامه داریم صنعت دام و طیور را از فضای سنتی خود به فضای عمومی بیاوریم. توسعه و ترویج مصرف خوراک آماده دام، طیور و آبزیان جزء محورهای اصلی ما خواهد بود.

وی ادامه داد: تلاش برای ارتقای شناخت و باور جامعه از نقش صنعت دام و طیور در توسعه پایدار یکی دیگر از محورهای ما است. باید به توسعه و ترویج فناوری نوین و استفاده از هوش مصنوعی در صنعت توجه کنیم.

موافق قدیری با اشاره به ابلاغ برنامه هفتم توسعه توسط محمد مخبر گفت: در این برنامه به بخش دام و طیور کم پرداخته شده است اما نسبت به سال گذشته بد نیست. یکی از میزگردهای نمایشگاه را به این موضوع اختصاص دادیم. این میزگرد با حضور معاون وزیر برگزار می‌شود.

به گفته وی، در این نمایشگاه چهار پنل تخصصی برگزار خواهد شد که نمایندگان بخش خصوصی در این پنل‌ها شرکت دارند.

برپایی میز خدمت جهاد کشاورزی

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران بیان کرد: در نمایشگاه امسال تغییر رویه داریم. با بیش از ۲۰ تشکل، موضوعات مختلف برگزاری نمایشگاه را مطرح کردیم. امسال با مشارکت جهاد کشاورزی میز تخصصی خدمت در نمایشگاه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: یک پاویونی در اختیار جهاد کشاورزی است. هر روز یکی از مدیران ارشد این وزارتخانه در نمایشگاه حضور می‌یابد و به دغدغه‌های تولیدکنندگان و ... پاسخ می‌دهد.

موافق قدیری یادآور شد: رایزنی‌هایی با گمرک، امور مالیاتی و غیره که تولیدکنندگان ما چالش جدی با آنها داشتند انجام شد تا این دستگاه‌ها هم میز خدمت در نمایشگاه داشته باشند.

وی افزود: اعضای هیات مدیره تشکل‌های اصلی و ملی ما در نمایشگاه حضور خواهند داشت. پاویون نوآوری و فناوری در نمایشگاه داریم. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قول مساعد داده است که از این شرکت‌ها حمایت کند تا حضورشان فعال باشد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران گفت: به دلیل تحریم و مشکلات سیاست خارجی حضور شرکت‌های قوی صنعت دام و طیور در نمایشگاه کمرنگ است. امسال میزبان از ۳۹ سفیر در صنعت دام و طیور هستیم و از آنها دعوت شده است. ۱۱ شرکت تجاری از کشورهای مختلف خواهیم داشت. روسیه در نمایشگاه حضور فعال خواهد داشت.

وی با اشاره به رونمایی از سامانه ارتقای رقابت‌پذیری در صنایع خوراک دام و آبزیان توضیح داد: در نمایشگاه امسال از کتاب بازار خوراک دام ۲۰۲۴ رونمایی می‌شود. چهار سال است که این کتاب به زبان انگلیسی تهیه می‌شود.

موافق قدیری بیان کرد: در نمایشگاه امسال برنامه استراتژیک صنعت خوراک دام را رونمایی می‌کنیم. با هدف افزایش بهره‌وری و کاهش خروج ارز از کشور همچنین تنوع بخشی به صنعت دام ایران، فراخوان توسعه فناوری و نوآوری در تولید خوراک دام دادیم.

برگزاری نمایشگاه از ۳۰ تیرماه

سالار رضایی برگزار کننده نمایشگاه نیز در این نشست خبری گفت: این نمایشگاه از تاریخ ۳۰ تیر تا دو مرداد برگزار می‌شود. ۱۲ سالن خواهد داشت. نمایشگاه از سه بخش تجهیزات، دارویی و خوراک تشکیل می‌شود.

وی افزود: سه کشور خارجی به صورت پاویون و ۱۴ کشور به صورت نمایندگی حضور دارند. فضای تحت پوشش نمایشگاه ۴۰ هزار متر مربع است.

رضایی گفت: اکثر نمایندگی‌ها از اروپا هستند. سال قبل فقط سه نمایندگی خارجی داشتیم، امسال ۱۴ تا داریم. شرکت‌های دانش بنیان به صورت اختصاصی در نمایشگاه حضور یافتند.

منبع: اقتصاد آنلاین

همکاران و علاقه مندان محترم شیلاتی میتوانند اخبار و گزارشات ویرایش و تنظیم شده و همچنین تصاویر یا ویدئوهای مرتبط با صنعت شیلات همراه با توضیحات آنها را ارسال فرمایند تا بنام خودشان در صفحه اخبار شیلاتی همکاران درج گردد.

ارسال اخبار و گزارشات شیلاتی -------------- ارسال تصویر یا ویدئو شیلاتی

دیدگاه خود را بیان کنید