سهم ایران در بازار خوراک دام همسایگان ؛ هیچ

درحالی که در سال گذشته بیش از دو میلیارد دلار کشورهای همسایه ایران واردات خوراک دام داشتند. ایران هیچ سهمی در این بازار نداشت. این موضوع را رئیس انجمن خوراک دام، طیور و آبزیان تایید کرد. بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته ایران 30 تیرماه سال جاری در مجموعه نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار خواهد کرد.

درحالی که در سال گذشته بیش از دو میلیارد دلار کشورهای همسایه ایران واردات خوراک دام داشتند. ایران هیچ سهمی در این بازار نداشت. این موضوع را رئیس انجمن خوراک دام، طیور و آبزیان تایید کرد. بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته ایران 30 تیرماه سال جاری در مجموعه نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار خواهد کرد.

چهار‌شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۲۶ بازدید
سهم ایران در بازار خوراک دام همسایگان ؛ هیچ

درحالی که در سال گذشته بیش از دو میلیارد دلار کشورهای همسایه ایران واردات خوراک دام داشتند. ایران هیچ سهمی در این بازار نداشت. این موضوع را رئیس انجمن خوراک دام، طیور و آبزیان تایید کرد.

بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته ایران 30 تیرماه سال جاری در مجموعه نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار خواهد کرد.

مجید موافق‌قدیری، رئیس انجمن خوراک دام، طیور و آبزیان در نشست خبری اعلام کرد که نمایشگاه امسال شامل سه بخش کارخانجات مکمل و کنسانتره دام و طیور و آبزیان؛ بخش داروهای دامپزشکی؛ و بخش تجهیزات دام، طیور و آبزیان می‌شود، گفت: این نمایشگاه بر روی محورهای مختلفی تمرکز دارد از جمله توسعه و ترویج خوراک دام، طیور و آبزیان به‌صورت آماده؛ ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات با هدف مدیریت صنفی؛ تلاش برای ارتقای نقش صنعت دام و طیور در اقتصاد ملی؛ کمک به توسعه فناوری‌های نوین و استفاده از هوش مصنوعی در صنعت دا و طیور و آبزیان؛ استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست‌اندرکاران و به‌روز کردن اطلاعات آنها در راستای اهداف برنامه هفتم توسعه؛ و تدارک میزگرد بسیار خوبی تحت عنوان خوراک دام، امنیت غذایی و برنامه هفتم توسعه از جمله محورهای نمایشگاه است.

او با اشاره به اینکه تغییر در رویه یک‌سویه سال‌های گذشته نمایشگاه و همکاری و تعامل با حدود 20 تشکل مختلف در صنعت دام و طیور انجام شده است، گفت: در این نمایشگاه پاویونی در اختیار وزرات جهادکشاورزی قرار گرفته است که طبق هماهنگی‌های صورت گرفته هر روز یکی از مدیران ارشد وزارتخانه در این پاویون حضور خواهند داشت و به مسائل و سوالات بازدیدکنندگان پاسخ می‌دهند. همچنین با دیگر سازمان‌های مرتبط با موضوعات صنعت دام، طیور و آبزیان نیز رایزنی صورت گرفته تا در نمایشگاه حضور داشته باشند.

موافق‌قدیری ادامه داد: امسال چند رونمایی مختلف در نمایشگاه خواهیم داشت که برای آنها فرآیند حداقل یک ساله طی شده است؛ همچون رونمایی از برنامه استراتژیک 5 ساله خوراک دام، طیور و ...؛ تهیه جلد دوم چرخشی خوراک دام و طیور که توسط فدراسیون خوراک دام و طیور اروپا تهیه شده است.

او افزود: فراخوانی با هدف افزایش بهره‌وری، کاهش وابستگی به واردات و کاهش خروج ارز از کشور، توسعه فناوری، نوآوری و بهره‌وری از خوراک دام و طیور انجام شده که از جمله برنامه‌هایی است که در نمایشگاه مد نظر است.

سالار رضایی، دبیر اجرایی بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته ایران (1403) گفت: تاکنون 400 شرکت داخلی، 14 نمایندگی از شرکت‌های مختلف خارجی در نمایشگاه حضور دارند و 160 شرکت در صف انتظار برای حضور در نمایشگاه قرار دارند. علاوه بر این 39 سفیر از کشورهای مطرح در صنعت دام، طیور و آبزیان برای حضور در نمایشگاه دعوت شده است و تا امروز 11 هیات تجاری و بازرگانی از کشورهای مختلف برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

رضایی گفت: نمایشگاه در فضایی به مساحت 40 هزار متر مربع و 12 سالن برگزار می‌شود. در تاریخ 30 تیرماه ساعت 10 صبح مراسم افتتاحیه آن برگزار خواهد شد.

منبع: اکوایران

همکاران و علاقه مندان محترم شیلاتی میتوانند اخبار و گزارشات ویرایش و تنظیم شده و همچنین تصاویر یا ویدئوهای مرتبط با صنعت شیلات همراه با توضیحات آنها را ارسال فرمایند تا بنام خودشان در صفحه اخبار شیلاتی همکاران درج گردد.

ارسال اخبار و گزارشات شیلاتی -------------- ارسال تصویر یا ویدئو شیلاتی

دیدگاه خود را بیان کنید