پايداري در بهره برداري از منابع آبزيان از دغدغه هاي اين سازمان است

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۸۴ بازدید

30/3/1390

پايداري در بهره برداري از منابع آبزيان از دغدغه هاي اين سازمان است
بوشهر- رييس سازمان شیلات ايران گفت: پايداري در بهره برداري از ذخاير و منابع آبزيان از دغدغه هاي اين سازمان به شمار مي آيد.
سيد امين الله تقوي دوشنبه در آيين آغاز عمليات اجرايي اسكله صيادي جفره در بوشهر افزود: هم اينك 180هزار شغل در كشور در زمينه صيد و صيادي ايجاد شده كه از اين تعداد 140هزار شغل در بندرهاي استانهاي جنوبي است.
وي اضافه كرد: با حفظ منابع و استفاده از روشهاي نوين آبزي پروري مي توان اين شغل ها را حفظ و از بروز لطمه به جامعه صيادي جلوگيري كرد.
تقوي اظهار داشت: اكنون سقف و ظرفيت بهره برداري منابع آبزيان دركشورمتعادل است و اضافه كردن هر ظرفيتي در بخش صيادي باعث به خطر افتادن اين شغل ها مي شود.
وي افزايش تلاش صيادي را از ديگر مشكلات جامعه صيد و صيادي در كشور ذكر كرد و گفت: صيادان با افزايش ادوات صيد درصدد بهره برداري بيشتر از دريا هستند و با توجه به وضعيت منابع آبزي در كشور اين كار نه تنها باعث افزايش صيد نمي شود بلكه تنها آنان را بدهكار بانكها مي كند.
تقوي بر ضرورت كمك صيادان به شیلات در حفظ ذخاير دريا و مشاركت آنان در مديريت صيد تاكيد كرد و افزود: تنها با مشاركت صيادان است كه مي توان از ذخاير آبزيان محافظت كرد و در صورتيكه اين مشاركت نباشد هرچقدر در يگان حفاظت از منابع آبزيان شیلات هزينه كنيم به نتيجه نخواهيم رسيد.
وي با اشاره به فراهم بودن شرايط پرورش ميگو و ماهي در قفس اظهار داشت: با توسعه آموزشها و فراهم كردن شرايط كار در زمينه توسعه آبزي پروري مي توان فشارها را به دريا كمتر كرد و با اين روش علاوه بر زمينه ايجاد اشتغال پايدار به دريا نيز فرصت تجديد منابع را مي دهيم.
تقوي يادآورشد: تنها راه بازسازي ذخاير دريا رها سازي بچه ماهي نيست بلكه رعايت قوانين ممنوعيت صيد و صيد نكردن مولدين از ضرورياتي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی


دیدگاه خود را بیان کنید